Coll de Boix - Pins caragolats - Sot de l'infern - Puig Andreu - Turó dels ducs

Photo ofColl de Boix - Pins caragolats - Sot de l'infern - Puig Andreu - Turó dels ducs Photo ofColl de Boix - Pins caragolats - Sot de l'infern - Puig Andreu - Turó dels ducs Photo ofColl de Boix - Pins caragolats - Sot de l'infern - Puig Andreu - Turó dels ducs

2011
October 4, 2023
October 2023

near Mura, Catalunya (España)

Una ruta que sortint del pàrquing de l'alzina del salari, ens deixa a tir de roc de Mura. Comencem en direcció al coll de Boix pel camí de la font dels Traginers. Aquí no hem marcat el camí fins a la balma ni a la font. La balma està allí mateix i no l'he marcada tampoc, i fins a la font es pot arribar perfectament, hi passem a tocar, o també es pot fer de tornada, que hi tornarem a passar, per aquí. Passat l'encreuament de la balma, ens enfilem pel camí ramader de Mura fins al coll de Boix. Tirem pel camí de Puigdoure i Mata-rodona, a mig camí hi ha l'avenc de Puigdoure, paga la pena fer marrada, són cinc minuts. Vigileu el senyal, nosaltres ens l'hem passat de llarg i hem fet una petita circular per trobar-lo. No cal patir, és allí mateix i ben indicat amb el GPS. Pel mateix camí hi ha dos coves-avencs més marcats als arbres, però queden més apartats, i la ruta és llarga, però si teniu temps, feu la marrada, també tot i que els camins són menys fiables. Més endavant deixem el camí i tirem cap a la dreta per arribar als pins caragolats de l'Era dels Enrics. Hi són tots, un però, l'Anaconda, el segon que trobareu, està mort i corcat, aviat ja no hi serà. Després del quart pi hi ha una baixada entretinguda on cal anar amb compte. I després del cinquè pi, el de la cadireta baixem encara més, i amb cura, fins al torrent del Sot de l'infern. Per allí hi ha la Balma de la Guerra Civil, però no la trobem i no fem cas. Anem pel torrent fins al clot de Serrallonga. Si portés aigua, caldrà bosquejar per la riba esquerra, en algun tram potser serà difícil. Quan arribem a la font del Plàtan, agafem el camí de la dreta que puja fins a la font del Joncar, que no veiem, seca i amagada. Passem de llarg la balma del forn de can Roca. Abans d'arribar al collet Roig girem a la dreta i enfilem cap a Puig Andreu o Turó de la Creueta. Des d'aquí ja anem tornant, passem pel collet del Puigbó, poc més enllà deixarem aquest camí per arribar fins a la font de l'Estel, amb la seva balma. Tirem pel camí del coll dels Codolosos fins al turó dels Ducs. Si no vols anar a la font, podeu continuar rectes per la dreta i arribar fins al pla de Serrallonga, per si voleu baixar a les balmes de sota del camí. Podeu fer marrada per passar per la Coma de Vila, o seguir rectes fins a l'alzina bonica. I arribem un altre cop al coll de Boix. La resta és més o menys el mateix camí. Nosaltres hem fet una petita variant perquè la baixada ens convida a tirar rectes pel camí ral, i no tornem per on hem vingut, però acabem un altre cop al pàrquing de l'alzina del Salari.
Hem de tornar-hi, ens hem deixat moltes coses pel camí. Una ruta molt completa, exigent en algun punt, però que e deixa satisfet.

PictographCave Altitude 2,472 ft

Dreta avall

Vistes de Montserrat

Rectes

Photo ofAgulles de Matarrodona i Montserrat Photo ofAgulles de Matarrodona i Montserrat Photo ofAgulles de Matarrodona i Montserrat

Agulles de Matarrodona i Montserrat

Puig Andreu- Turó de la Creueta

PictographCave Altitude 2,442 ft

Balma del Puig Andreu

Photo ofSota el Puig Andreu, mirant el Turó del Cargol i Montserrat Photo ofSota el Puig Andreu, mirant el Turó del Cargol i Montserrat Photo ofSota el Puig Andreu, mirant el Turó del Cargol i Montserrat

Sota el Puig Andreu, mirant el Turó del Cargol i Montserrat

Esquerra rectes

Collada del Puigbó

Si aneu per la dreta, podreu escurçar camí i arribareu al turó dels Ducs. Però us perdreu la font de l'Estel.

Font l'Estel

PictographCave Altitude 2,339 ft

Balma de la font de l'estel

Dreta sender

Dreta

Aquesta desviació és uns metres abans. Hi ha un tronc que indica que has d'anar per la dreta, el camí es pot seguir igualment, si vols passar per la Coma d'en Vila.