Photo ofCOLL DE BANYULS - PUIG DE LES FORQUES - PUIG DE LA CALMA -PUIG D'EN JORDÀ - TORRE PETITA I TORNADA Photo ofCOLL DE BANYULS - PUIG DE LES FORQUES - PUIG DE LA CALMA -PUIG D'EN JORDÀ - TORRE PETITA I TORNADA Photo ofCOLL DE BANYULS - PUIG DE LES FORQUES - PUIG DE LA CALMA -PUIG D'EN JORDÀ - TORRE PETITA I TORNADA

6 hours
June 27, 2020
June 2020

near Mas Atxer, Occitanie (France)

Nova sortida per visitar la zona de l 'Albera, propera al coll de Banyuls, siguen el seu refugi el nostre punt de partida de nou.
No és una zona gaire visitada.
A diferència del cantó nord del refugi, que puja al Sella fort i sempre està molt concurrida, en aquest cas, es força infreqüent que trobem gaire gent que la faci...
Son corriols poc trepitjats, de no gaire bon fer i en els que la mata baixa pròpia de la zona, ocupa sovint aquests camins, dificultant de forma important la mobilitat.
Tampoc s'hi troben gaires fonts i la veritat que durant les jornades assoleiades de l'estiu, la falta d'aigua es fa molt dura.
En canvi, les vistes, sobre tot des de el Puig d' en Jordà, són meravelloses, i fan que valgui la pena el anar-hi.
Així, cap a les 10 del matí, sortim del aparcament del coll de Banyuls, cap el Puig de les Forques, situat a un quilòmetre més o menys i que amb una altitud de 409 metres ens ajuda a escalfar motors..
Ara, seguim pel coll del Llop, que ja d'una manera més intensa, ens permet d'anar os enfilant cap a el Puig de la Calma (712 m).
Les vistes des del cim del Puig de la Calma són estupendes, tan cap a la vesant nord, com al est i sud.
Tot i ser un dia una mica boirós.. Podem veure molt bé el massís de Bassagoda, les Salines, Puig Neulós, Puig Prades, el Sallafort, Torre Madaloc, Argeles i cap el sud destaca cap de Creus, Port de la Selva, Llançà, Sant Salvador de Verdera. I de forma sorprenent Sant Quirc de Colera i les Barbas del Boc a prop de Puig d'Esquers...
Ara Agafem el coll del Torn, que sense arribar a passar per el puig del mateix nom, ens portarà directament al punt mes alt de la ruta d'avui, el Puig d'en Jordà de 757 m..
La veritat es que aquesta pujada ja es força mes suau ja que lo fort s'ha pujat per fer el puig de la Calma.Si be el camí esta molt tapat de romagueres i arbustos amb punxes que dificulten la circulació en aquest corriols.
Amb poca estona arribem al cim, aquí podem veure una vista similar a la del puig de la Calma amb la diferencia que tenim mes a prop les Barbes del Boc, el Puig de Tarabaus i sobre tot la torre Petita, camí del Tarabaus.
També podem observar clarament el Puig Querroig amb la seva forma tan peculiar.
Aquí , a la Torre Petita, aprofitem per aturar-nos buscar un recés del vent i dinem .
Donat que el camí capa el Tarabaus esta força difícil de seguir , optem per tornar enrere no ja per el camí que hem pujar al puig Jordà, si no un altre que dona la volta per el sud a aquest puig i que es força mes fàcil de seguir i no esta tan tapat per les garrigues.
Anem seguint aquest corriol que se junta al cap de un parell de quilometres amb la via feta per vindre i així desfem el camí fins arribar al punt de sortida del refugi del coll de Banyuls.
Ha sigut una sortida molt calorosa i sobre tot amb dificultats per lo emboscat del camí.
Tot i així ha valgut la pena.
Salut i bones sortides

Camí va de Puig del Torn

Puig de la Calma 712m

Puig de la Calma

Sant Quirze de cólera a baix

Photo ofDinant a la Torre. Petita 747 m al coll del Teixo Photo ofDinant a la Torre. Petita 747 m al coll del Teixo Photo ofDinant a la Torre. Petita 747 m al coll del Teixo