Coll d'Ares-Ermita El Coral-Camins de Retirada

Photo ofColl d'Ares-Ermita El Coral-Camins de Retirada Photo ofColl d'Ares-Ermita El Coral-Camins de Retirada Photo ofColl d'Ares-Ermita El Coral-Camins de Retirada

October 19, 2023
October 2023

near Rocabruna, Catalunya (España)

Ruta circular des de Coll d'Ares, pujant el Montfalgars (per corriol amb pendent considerable).
Des del Montfalgars baixada directa per corriol, també en fort pendent, fins trobar la pista forestal que va cap a Lamanère i ens porta també cap a l'Ermita de Notre Dame del Coral.
Deixem aquesta pista per agafar un corriol a mà esquerra, indicat amb marques groga/vermella com gran part del recorregut d'anada i que ens porta directa al Coral.
Allà l'Ermita esmorzem.
Pujem ja de tornada fent quasi tot pista forestal, la que va de Coll d'Ares a Lamanère, apta per vehicles tipus turisme (al menys el recorregut que nosaltres hem fet).
Sortim a la carretera asfaltada D115 que va des de Coll d'Ares a Prats de Molló.
D'allà i al caps de uns 300 metres de pujar, ens dirigim a l'Ermita de Santa Margarida de Coll d'Ares.
Ermita que va ser el primer "hospital de campanya" on atenien als republicans que seguien aquest camí de retirada cap a Prats de Molló.
Seguim carretera amunt fins trobar a mà esquerra un corriol indicat, que deixant la D115 ens torna a dalt del Coll on recullim el vehicle.