Coll d'Ares - Cova de les dues boques - Cap del Ras - St. Alís (100 cims).

Photo ofColl d'Ares - Cova de les dues boques - Cap del Ras - St. Alís (100 cims). Photo ofColl d'Ares - Cova de les dues boques - Cap del Ras - St. Alís (100 cims). Photo ofColl d'Ares - Cova de les dues boques - Cap del Ras - St. Alís (100 cims).

October 18, 2020
October 2020

near Àger, Catalunya (España)

Pujada fins al pic de St. Alís desde el coll d'Ares. Fàcil passejada sense massa desnivell apta per a tota la familia. Podem arribar al nostre objectiu per un corriol que passa a prop de la cinglera o per una pista apta per vehicles que va una mica mes endins, de fet podriem arribar amb vehicle fins al mateix cim. Impresionants vistes a banda i banda si trobem un dia clar. No hi ha gens d'ombra, per lo que caldria evitar el dies mes calurosos a l'estiu. Es por fer amb nens i/o animals, no hi ha cap pas perillós, només cal tenir la precaució de no acostarse massa a la cinglera.

Aproximació: Desde el poble d'Ager, just a l'entrada si venim de Balaguer, agafem el camí del coll d'Ares, es el mateix camí que ens porta fins al Parc Astronómic del Montsec, es una pista asfaltada en força bon estat tot i que no es massa ampla. Arribant a dalt del coll ens desviem al camí de St. Alís i en uns metres ja veurem la àmplia zona de aparcament i la zona de vol desde on s'enlairen parapents i ala deltes.

Aparcat el vehicle comencem a caminar direcció E, aqui tenim dos opcions passar pel corriol que va pel costat de la cinglera o continuar per la mateixa pista. Nosaltres hem anat pel corriol i hem tornat per la pista. Ambdues opcions son vàlides, encara que es molt mes bonic per la cinglera. No es en absolut perillós, pero evidentment s'ha de vigilar, especialment si anem amb nens. Els trams que passen mes a la vora es poden evitar perfectament caminant uns metres mes endins.
Quan portem caminats aproximadament uns 700 m. baixarem uns metres per visitar la Cova de les dues boques, una curiosa formació que com el nom indica te dues obertures, una a la banda W per la qual accedirem i una altra al S, una finestra a la mateixa cinglera. Un cop hem gaudit de les vistes i fetes les fotos de rigor, desfem el camí per on hem baixat i continuem el camí fins al nostre objectiu gaudint de les impresionants vistes a la vall d'Ager i molt mes enllà.
Arribats al cim, trobem el caracteristic vèrtex geodèsic amb una placa metal·lica, una estació metereologica i una caseta de fusta. També hi ha una antiga rampa desde on s'enlairaven els parapents, avui en dia en desús.
Descansem una mica, fem unes fotos i iniciem la tornada, en el nostre cas per la pista, per aquesta banda gaudirem de les vistes al N, St. Esteve de la Sarga, Alsamora mes a prop i practicament tots els pirineus fins on ens arriba la vista. No deixem ja la pista fins que arribem al vehicle.
En resum, una ruta curta, fàcil i un regal per la vista.

Parking.

Amplia zona d'aparcament.

Es pot anar tant borejant la cinglera com per la pista, nosaltres hem anat pel corriol i hem tornat per la pista.

Baixada a la cova.

PictographCave Altitude 5,183 ft

Cova de les dues boques.

Vista de St. Alis desde el Cap del Ras.

Sant Alís.

1.675 m d'altitud segons l'ICGC o 1.678 segons la placa metàlica al costat del vertex. En tot cas es el punt més alt del Monsec d'Ares.

Estació meteo.

PictographSports facility Altitude 5,131 ft

Area de vol.

Zona desde on s'enlairen parapents i ala deltes.

• Photo of Mercè Espunya
    Mercè Espunya Oct 12, 2021

Molt bé, una ruta per fer en família tal i com es comenta.Esperem repetir- la un altre dia amb més bona visibilitat.Gràcies!

• Photo of tonihardcore
    tonihardcore Oct 16, 2021

Moltes gràcies per la teva valoració Mercè. Celebro que us hagi agradat. Efectivament, si teniu l'oportunitat de repetir-la amb més visibilitat no ho dubteu, les vistes són excel·lents.