Col de la Llose Mirador del Capcir

January 4, 2024
January 2024

near La Llagonne, Occitanie (France)

Ruta circular des de Coll de la Llosa passant per:
- Coll de la Jacinta (4.4 km)
Hem vingut a la Cerdanya francesa I el Capcir buscant la neu en aquest any 2023 de sequera extrema.
Al col de la Llose hi ha una Estació de esquí Nordic amb un bon Aparcament
Travessem la carretera i en un área de picnic trobem el començament del circuit 14 de raquetes que arriba fins Coll del Torn.
Es un sender per un bosc molt bonic, direcció NORD, parcialment gelat a trossos que ens servirá d’entrenament.
Anem paralels a la pista d’esqui de fons, avui en desús.
Passem vora una torre de fusta on pugem i per un espai obert (coll de la Jacinta). Seguim el sender de raquetes i al cap de poc ens desviem cap a la nostra esquerra per anar al mirador.
Te una taula de picnic i molt bona vista de la part SUD del Capcir. La QUILLANE queda sota, Cambre d’Ase a la esquerra i a la dreta Mont Llaret, damunt Les Angles. TOT SENSE NEU.
Per la pista d’esqui nórdic tornem a Coll de la Llosa. Tenen poca gent i ens deixen fer picnic dins el restaurant, on prenem cerveses i café . Es d’agrair.

Encara tindrem temps per visitar la cova de Fontrabiouse.

Hem fer un bonic passeig per explorar la zona.

401 Coll de la Jacinta

Petit planell, coincideix la pista de esquí de fons amb el sender raquetes

402 Torreta de fusta

404 Mirador

Es veu des el Cambre d'Ase fins el Mont Llaret, damunt els Angles. Hi ha una taula per seure i fer pic-nic