Col de Jau - Tuc Dormidor

September 6, 2020
September 2020

near Counozouls, Occitanie (France)

El que és realment difícil i queda fora de la valoració de la ruta és arribar al punt d'inici d'aquesta. Tot i que ja coneixia la pujada des de Prades en aquesta ocasió faig cas a les indicacions de "com arribar a l'inici de la ruta", m'envia per Matemale, la D118 i després per la més enrevessada i en punts estreta D17 i D84. Després d'unes quantes hores al volant, gira a la dreta que gira a l'esquerra arribo al Coll, força concorregut aquest matí de dissabte. Fins i tot hi ha un xiringuito portàtil per a donar servei als turistes, eventuals caminants i esforçats ciclistes que pugen tant per una banda com una altra. Porto un track, al moment veig que innecessari, del Coll estant s'endevina el corriol que puja en primera instància força dret en a penes un parell de kilometres, en res estic dalt l'altiplà. Estic davant del que un antic company de muntanya definia com a "cim de vaques" i certament ho és, n'està ple, una llarga tanca separa a la dreta vaques i a l'esquerra majoritàriament cavalls. Opto per la banda del cavall, passada aquest altiplà s'arriba a un collet, canvi de tanca, ara toca seguir la de l'esquerra que mena sense problema fins el cim, coronat per una fita escadussera. Bufa fort el vent, quatre fotos i cap avall. De baixada un francès em pregunta la direcció cap al cim, li dic que no té pèrdua, la traça de camí està ben marcada, només que van per la banda de les vaques, els aviso, però segueixen, ja faran. Un cop al coll toca baixar per la vessant "coneguda" camí de més corbes i del decepcionant cim (?) de la Roca Gelera.

Comença l'altiplà

PictographRisk Altitude 5,248 ft

La tanca "SI" està electrificada.

• Photo of Antonia Freixas
    Antonia Freixas Aug 7, 2021

Jo també vaig fer en un dia el cim de la Roca Gelera i aquest del Tuc Dormidor i realment són molt decepcionants.

• Photo of Οδυσσέας Παπανδρέου
    Οδυσσέας Παπανδρέου Aug 7, 2021

Doncs sí, la roca sobre tot. En fi, una bona despesa de benzina. El dormidor, el que un amic amb el que em vaig iniciar a la muntanya fa... anys, definia com a cim de vaques.