Cogulló de cal Torre

April 19, 2017
March 2017

near Castellfollit del Boix, Catalunya (España)

COGULLÓ DE CAL TORRE
El Cogulló de Cal Torre es troba a la confluència de les serres de Cal Torre i Palomes. Com a 100 cims de la FEEC es un excel·lent mirador que ens permet apreciar una panoràmica de Montserrat, el Bages arribant a ser visible el Cadí i el Pedraforca, i també la comarca veïna de l’Anoia. Es un dels indrets que es disputa ser el centre geogràfic de Catalunya. A la mateixa serra hi trobem els cims de les Tres Creus i el de Palomes.
Ruta: Cal Torre (immediacions) (608 m) – El Portell (685 m) – Collet de les Tres Creus (698 m) – Turó de les Tres Creus (796 m) – Collet (705 m) – El Portell (698 m) – Cogulló de can Torre (881 m) – Punta de Palomes (879 m) –El Recó del Fuster (705 m) – Solana de Can Torre (650 m) – Can Torre (608 m)
Accés: Castellfollit del Boix s’hi arriba per la carretera BV-1081 que enllaça aquesta població amb la carretera C-37 d’Igualada a Manresa. Arribar de Castellfollit a les immediacions de Can Torre es fa per pista ben asfaltada.
Caminada: Iniciem la caminada prop de cal Torre, començant per pista al llarg de 800 metres, que deixem per prendre un corriol que en suau pujada s’enfila fins al Portell. Pel camí passem prop d’algunes cabanes de pedra seca, fet que es repetirà varies vegades al llarg del recorregut. Del Portell seguim per corriol direcció llevant, voregem el Turó de les Tres Creus per el vessant sud, mantenint una alçada de 700 metres. En trobar un corriol, força degradat, que en sentit NO s’enfila al cim coronat per tres creus metàl·liques i amb magnifiques vistes de Montserrat. Baixem pel vessant SO fins al Collet de les Tres Creus, seguint fins el Portell on comença la pujada directa al Cogulló, on gaudim de la bellesa del entorn i d’una perspectiva poc habitual de Montserrat. Sortim del cim seguin direcció SO, els primers metres per pista, que aviat deixem per prendre un corriol a l’esquerra, que en bona part es paral·lel a la pista. En arribar a un petit coll, just abans de començar la baixada, ens desviem per arribar-nos a la Punta de Palomes, d’on destaca la visió de l’Anoia. Remarcar que el camí que hem fet d’anada ha estat un xic perdedor, mentre que el retorn del cim fins al coll ha estat mes fàcil i clar. Baixem, primer corriol i mes endavant pista fins al racó del Fuster, on trobem un pal informatiu. (Hi ha qui comença la caminada en aquest indret). Fem un gir al NE i per pista anem baixant per la Solana de can Torre fins arribar al punt d’inici.
Cartografia: ICGC. Base topogràfica 1:10.000. Fulls 139-056.

Barraca Pedra seca

Cal Torre Inici

COGULLÓ CAL TORRE

Cruílla corriols

Cruïlla corriol a la dreta

Cruïlla Corriol O

el Racó del Fuster

• Photo of Jonathan Lafuente
    Jonathan Lafuente Jan 8, 2022

Ruta facileta i entretinguda per sumar un 💯 Cims mes 🥳 gracies per compartirla ☺️

• Photo of i-tram
    i-tram Jan 19, 2022

Jonathan: Gracies per la teva valoració. Així s'anima a més senderistes a fer 100 cims