Coğrafi Keşifler - 01 - Kungul Dağı Doğa Yürüyüşü (16.12.2018)

December 17, 2018
December 2018

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Coğrafi Keşifler olarak bu yürüyüşümüzü ROTA 34 ve Küdak grupları ile gerçekleştirdik.

Parkur; keşif yürüyüşü yaptığımız parkurlardan biri. Doğa; bütün dokunulmamışlığı ve vahşiliği ile sizleri kucaklıyor.

Yol boyunca başlarda nispeten geniş bir patikayı takip ediyorsunuz. Ta ki; haritada da göreceğiniz keskin ayrıma kadar. Burada patikadan çıkıp (sağa dönerek) dere boyunca ilerlemeye başlıyorsunuz.

Kış mevsiminde özellikle bu noktada çok ama çok dikkatli olmanız gerekiyor zira kar yoğunluğu sebebiyle belinize kadar kara gömülmeniz mümkün. Ayrıca kar sebebiyle eğilen ve kar altında kalan ağaç ve bitkiler de ilerlemenizi zorlaştırabilir, tehlikeli durumlara sebebiyet verebilir.

Yaz yahut kış mevsiminde parkur boyunca ilerlerken çevrenizde bulunan izlere çokça dikkat etmeniz gerekiyor. Aralık ayında yürüyüş yapmamıza rağmen hemen önümüzden yavrusuyla birlikte yürüyen bir boz ayının ayak izlerini gözlemledik. Ayrıca yine parkur üzerinde bulunan ağaçlarda da ayı gibi yırtıcılara ait izleri gözlemlemeniz mümkün.

Bu gibi durumlara hazırlıklı olmanız sağlıklı ve güvenli olacaktır.

Tüm bunların dışında oldukça keyif alarak yürüyeceksiniz.

Coğrafi Keşifler ailesi olarak hepinize keyifli yürüyüşler dileriz.