Cobert d'en Mingo (Camarasa) Monteró 100 cims

Photo ofCobert d'en Mingo (Camarasa) Monteró 100 cims Photo ofCobert d'en Mingo (Camarasa) Monteró 100 cims Photo ofCobert d'en Mingo (Camarasa) Monteró 100 cims

April 2, 2024
March 2024

near Camarasa, Catalunya (España)

El Monteró es un discret cim amb vértex geodèsic de la comarca de la Noguera, al terme de Camarasa inclòs a la llista dels "100 cims" de la FEEC.

Aparquem al costat de la C-13 , vora Cal Cussó, si veniu de Balaguer es a la esquerra abans de Camarasa. Es una pista que porta a unes antenes (el repetidor) que NO SON EL MONTERÓ.
El Monteró es una muntanya amb bosc que queda a la seva esquerra, sense res a destacar des on comencem a caminar.
Som a la primavera de 2024 i finalment ha plogut desprès de mesos de sequera. El sembrats estàn ufanosos y de un color verd intens. Abril i Maig son els millors mesos per anar per les terres de secà.
Pel camí trobem una gran cabana de pedra seca i en veiem altres més enllà. Son molt grans , com a coberts.
Deixem la pista que va cap a les antenes i seguim cap a la nostra esquerra, aviat trobem les runes del cobert d'en Mingo. Una mini fita assenyala el corriol que puja a la nostra dreta cap el turó. Trobem unes restes i en el pla les runes d'una vila romana, amb el vértex geodèsic al mig.
Tenim la Noguera i el Urgell al Sud, cap el nord a la dreta la serra Carbonera (Camarasa a sota), al mig el pas del Segre, que una mica més amunt ja ha rebut a la Noguera Pallaresa i a l'esquerra la serra de Montroig. Aquí veiem clarament la ermita de Montalegre des on varem fer el cim Pala Alta. Ens queda el cim Montroig ( a la llista des el juliol del 2022)

Cap a llevant veiem el poblet de Cubells damunt un turó i al sud es veu molt bé Balaguer damunt el Segre. Pel pla s'endevina la Sentiu de Sió i també Montgai.

Reculem una mica i agafem el sender que baixa direcció sud, des aquí podrem veure l'embassament de Sant Llorenç de Montgai i el poble una mica més amunt. Vilanova de la Sal es sota una serreta mes avall.
Anem seguint el sender marcat fins que baixa més fort a la nostra esquerra cap el cobert de Mingo i tanquem la llaçada.Sembla que vol ploure.

Un "100 cim" fàcil i per fer a la primavera.

Aparcament

Vora la C-13 camí a Cal Cussó. Lloc per 2-3 autos

Cabana de pedra seca

Molt gran i ben conservada.

Corriol

Deixem pista, corriol amunt. Davant les runes del cobert de Mingo

Conjunt arqueològic de Monteró

Hi va haber una vil·la romana

Photo ofBifurcació. Veurem el panta de Sant Llorenç de Montgai Photo ofBifurcació. Veurem el panta de Sant Llorenç de Montgai Photo ofBifurcació. Veurem el panta de Sant Llorenç de Montgai

Bifurcació. Veurem el panta de Sant Llorenç de Montgai

Tornem agafant el sender de la dreta