Çobankaya - Softaboğan - Bakacak - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü

Photo ofÇobankaya - Softaboğan - Bakacak - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü Photo ofÇobankaya - Softaboğan - Bakacak - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü Photo ofÇobankaya - Softaboğan - Bakacak - Kaplıkaya Doğa Yürüyüşü

February 18, 2024
February 2024

near Sarıalan, Bursa ili (Türkiye)

Yebudak olarak toplam 39 kişiyle Rotasız rehber Kadir Soyaltin öncülüğünde Uludağ minibüsleri ile geldiğimiz Teleferigin son duragi Kurbağa kaya önünden başladık yürümeye.
Cobankaya ya kadar hafif rüzgarlı açık bir havada karları erimiş asfalt yolda yürüdük. Bu bölgeden sonra Bakacaga doğru karlı yolda yürümeye başlasak ta çılgın grubun isteği doğrultusunda ormana girerek rotayı Softabogan selalesine çevirdik.
Bir saate yakın yumuşak karda genel olarak alcalarak etrafı buzlu şelaleye vardık. Burda çay ve fotoğraf molası verip sonrasında hep birlikte bizden önce yürüyenlerin izinden yine yarım saatlik yürüyüşle bakacaga vardık.
Öğlen yemek molası güneş altında karların üzerinde vererek yanımızda getirdikleri kızı yedik.
Yemek sonrası rotanın asıl sikintili parkuruna girerek önce dik iniş akabinde yan geçiş yaparak yankılı Kaya'nın altına geçip sorunlu bölgeyi kazasız belasız bitirmiş olduk.
Orman içerisinde karların belirginsizlestirdigi patikalarda yürüyerek kar bitim cizgisi olan 1000 rakımlı Erikli yaylaya ulaştık.
Karın bitmesi ve yolun traktör yolu olması birçok kış ayakkabisi giyen arkadaşımızı çok zorlasada bir şekilde saat beşe doğru kaplikayaya inerek çeşitli vasıtalarla evlerimizi dağıldık.
Yol üzerinde epey bir su kaynağı mevcut. Lakin özellikle bakacak altı geçilirken çok dikkat edilmesi gerekir diye düşünüyorum. Sonbahar için güzel bir parkur olabilir.

Sarıalan çıkışlı, Yavuz Selim varışlı, şu noktalardan geçen yol:
- Softaboğan Şelalesi (3.3 km)
- Dağ geçidi (4.8 km)
- Gölcükyayla çeşmesi (6.9 km)
- Erikli Yayla Fındıklık Çeşmesi (8.6 km)