Club de Tenis de Muro - Montcabrer - Cava Gran - Refugi - Pic Teix - 05/09/2020

Photo ofClub de Tenis de Muro - Montcabrer - Cava Gran - Refugi - Pic Teix - 05/09/2020 Photo ofClub de Tenis de Muro - Montcabrer - Cava Gran - Refugi - Pic Teix - 05/09/2020 Photo ofClub de Tenis de Muro - Montcabrer - Cava Gran - Refugi - Pic Teix - 05/09/2020

September 5, 2020
September 2020

•   3.7 1 review

near Estación del Norte, Valencia (España)

Distància: 15,37 kms
Temps total: 5:58:30
Temps en moviment: 4:02:10
Dificultat IBP: 99 HKG Difícil, encara que la ruta no és tècnica té 1km de desnivell vertical.

En esta ocasió deixem el cotxe en el club de tenis de Muro, en el primer wp s'indiquen les coordenades.

Començarem a pujar per un camí asfaltat, creuarem per un pont la via del tren Xàtiva - Alcoi i en el primer km trobarem una font.

Seguim pujant per asfalt fins el km 1,6, seguirem per pista fins al km 3,3 i a partir d'aquest punt agafarem senda, pujarem al mas del Racó del Llobet a on farem una paradeta per a descansar ja que desde l'eixida fins al cim del Montcabrer tot va a ser cap a munt.

Passem pel mas, al costat hi ha un llavador, farem uns pocs metres de pista i en el km 4,7 tornarem a agafar senda que ens durà quan arribem al km 5,5 a la clàssica pujada al Montcabrer que fem quan eixim d'Agres.

Al km 6,9 arribarem al cim del Montcabrer i a partir d'aquest punt agafarem una senda en la que baixarem per l'altra cara de la muntanya, al km 9,5 arribarem a la cava Gran i 500 metres més endavant farem una paradeta en el refugi del Montcabrer per a esmorzar, en eixe lloc hi han dos taules de pícnic.

Al costat del refugi trobarem la cava de l'Habitació, pujarem fins al cim del Pic Teix a on hi ha un observatori, les millors vistes de la ruta les trobem al cim del Montcabrer i dalt del pic Teix.

Agafarem una senda en la que començarem a baixar, al km 11 creuarem horitzontalment per una pedrera i sobre el km 12,6 passarem per una zona molt bonica plena de pins, en esta part de la ruta desde que havem arribat al cim del Pic Teix serà tot baixada, sobre el km 15 tornarem a creuar la via del tren, en esta ocasió per baix.

La ruta és circular excepte els últims 350 metres, quan arribem al km 15,1 trencarem a l'esquerre i en ixe punt fins al final serà lineal.

Una ruta molt bonica en la que es poden veure unes boniques vistes, puja a dos cims i passa per dos caves i un refugi, la ruta és molt completa, no és tècnica però si exigent ja que té molt de desnivell, 1km vertical, no recomanada per a gent que comença en el món del senderisme.

Deixem el cotxe al club de Tenis de Muro Coordenades: 38777845, -0.460427

La ruta sols té 300 metres lineals, la resta serà lineal, en aquest punt seguirem recte per l'asfalt i a la tornada eixirem a aquest punt pel camí que hi ha a mà dreta.

PictographBridge Altitude 1,757 ft

Creuarem per dalt de la via del tren Xàtiva - Alcoi

ESQUERRE

Com és pot veure a la foto ací hi han dos opcions, nosaltres havem agafat la pista de l'esquerre que ens porta al següent wp, però és pot agafar el camí de la dreta que ens durà a una casa de camp a on trobarem una senda que ens durà també al següent wp, anirem paral·lels a la pista de l'esquerre, en resum els dos camins porten al següent wp.

Ací s'uneixen els dos camins que havem nomenat en el creuament anterior, la pista que havem agafat nosaltres i la senda que acaba a on està el pal

Compte, ací deixarem la pista per agafar la senda de l'esquerre cap al racó del Llobet

MAS RACO DEL LLOBET

PictographRuins Altitude 4,012 ft

PIC TEIX

PEDRERA

Els pas per la pedrera no te cap dificultat

PAS DE L'AIRE

En aquest lloc per la seua orografia sempre fa aire

PEDRERA

PINADA

Zona molt agradable per caminar, la senda recorre un pinar a podem tindre ombra

DRETA PISTA

CASETA

PictographBridge Altitude 1,690 ft

Tornarem a creuar la via del tren però ara per baix

ESQUERRE TORNADA

Ací acaba la part circular de la ruta, els 350 metres que resten seran lineals

• hostaler73 Nov 14, 2021

Mol exigent . aixi fem cama !!