Clot del Moro Coll de Pal

June 6, 2020
June 2020

near Clot del Moro, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 05/06/2020
Deixo el cotxe al Clot del Moro, justs al costat del tren turístic que ve de La Pobla. Avui no hi havia ningú, però és un lloc molt turístic, amb el tren i el museu del ciment.
Començo a caminar per la carretera que he entrat, en direcció riu amunt seguint les marques del GR-3, se surt a la carretera principal, seguim a l'esquerra, i al cap de pocs metres sortim a la dreta wp1, el sender va enganxat al riu Llobregat, hi baixa molta aigua, espectacular. Al wp2 creuem la carretera, el tros fins que enllacem amb la pista wp3, no hi ha camí definit, si que hi han moltes marques, però la majoria a terra cosa que fa difícil seguir-les. Un cop a la pista a gaudir, el bosc que travessa un plaer per la vista, faigs freixes, pins ... El pis de la pista està molt bé i la pujada és suportable. S'arriba al collet de la casa Nova, seguim pista direcció oest i al cap de pocs metres la deixem per una petita pista que surt a la dreta wp5. Casa Nova d'Erols, la deixem a la dreta i seguim pista. Al wp7 enfilem per un desdibuixat sender que surt a la nostre dreta, anem seguint més o menys de pla fins que trobem un filat, aquí comença el circ, sense cap tipus de camí he seguit filat amunt buscant els millors passos i ajudant-me amb els boixos, un tros amunt hi ha una pista, és millor deixar-la i tirar filat amunt, ara amb terreny molt millor. Al wp9 agafem la pista i al wp10 la tornem a deixar. Aquí està fent molt vent se'm queden les mans glaçades, i jo sense guants el mes de juny, el vent no pararà fins arribar al refugi de Coll de Pal.
Camí el que es diu camí, no n'hi ha, però al ser prat sempre se n’endevina algun. Al wp11 enllacem amb el GR-4 que és per on baixarem, però abans arribaré al refugi wp12 i tornem per la Ruta de la marmota wp13. Torno a ser a l'enllaç amb el GR-4 wp11, ara ja tot baixada, en un principi el GR va seguint el torrent, però al cap de poca estona ja marxa cap a l'esquerra. Al wp14 trobem un abeurador, quan hi vaig passar es podia agafar aigua. Al wp15 arribem a la pista, val la pena arribar-se fins al Coll Roig wp16, està allà mateix.
Ara ja tot molt bona pista fins el cotxe, passant pel refugi d'Erols wp17.