Clot de la Mònica (Montserrat)

October 19, 2014
October 2014

near Collbató, Catalunya (España)

(IBP=100HKG)

Excursió per la zona de Collbató a Montserrat.

Deixem el vehicle a l’aparcament de la Vinya Nova, accés per la urbanització ‘El Bruc residencial’. Sortim pel camí vell de Collbató en direcció cap a aquest poble fins el trencall del camí vell de Montserrat o ‘Camí de les Bateries’. Anem pujant xino-xano per aquest agradable camí passant al costat del Llençol o la Taca Blanca, ara mateix amb una gran estelada pintada (fotografia 1), on acaba la drecera dels Graus que ve de Collbató. Una mica més endavant veurem les fites a mà dreta de la drecera de Fra Garí que també puja del poble i va a parar a la zona de Les Voltes. Just després de creuar el torrent de Santa Caterina, la Font Seca, veiem a mà esquerra el camí (fotografia 2) que ens durà cap a la zona de Sant Joan (ermita i runes de l’antic restaurant, fotografia 3). A l’arribar a l’ample camí que ve de l’estació superior del Funicular de Sant Joan (Pla de les Tarantules) agafem cap a l’esquerra i al revolt tancat que hi ha passada l’ermita (fotografia 4) veurem un caminoi que ens du cap al Mirador de Sant Joan i la Miranda Xica, on aprofitem per fer un mos gaudint de les explendides vistes de la zona. Tornem enrera fins al revolt per agafar, una mica abans d’arribar-hi, un camí a mà esquerra amb marques blaves que ens portarà per sota el Mirador de Sant Joan pel llom del Serrat de la Pastera fins el camí que baixa de la zona dels Pollegons (fotografia 5). A partir d’aquí anem baixant pel Clot de la Mònica fins tornar a trobar el camí de Collbató (fotografia 6) i arribar, al cap de poca estona, a l’aparcament de la Vinya Nova.

Itinerari basat en l’itinerari 42 de la guia Caminant a Montserrat (I. El Massís) (Cavall Bernat n. 22 - PAMSA)
Mapa Montserrat (Parc Natural de la Muntanya de Montserrat) 1:5000 (Editorial Alpina - GeoEstel)
Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/ClotDeLaMonicaMontserrat?authuser=0&feat=directlink