Civitella Alfedena -Passo Cavuto- Lago di Barrea - Barrea

Photo ofCivitella Alfedena -Passo Cavuto- Lago di Barrea - Barrea Photo ofCivitella Alfedena -Passo Cavuto- Lago di Barrea - Barrea Photo ofCivitella Alfedena -Passo Cavuto- Lago di Barrea - Barrea

September 3, 2023
August 2023

near Civitella Alfedena, Abruzzo (Italia)

Excursió 2 pels Apenins dels Abruços amb el guiatge de Viajes a Pie.

Temps en moviment: 4h42'

Bonica excursió pel Parc Nacional, Parco d'Abruzzo

Iniciem la nostra ruta a la població de Civitella Alfedena i ens enlairem tot seguint per la vall, Valle di Rose, generalment tot travessant una espessa i bonica fageda, primer amb un cert pendent i més tard més planerament. En superar l'estatge de la fageda i en zona d'herbei, on ja comencem a veure carenes d'alta muntanya ens acostem al coll, al paso Cavuto, que ens permetria baixar per una altra vall, però l'autoritat forestal ens ho impedeix per ser zona restringida al pas en època estival, per ser el moment de la cria del camoscio (isard), Riserva Integrale della Camosciara. Si voleu fer aquest itinerari en època estival preveieu de demanar el permís al Parc per a poder-hi transitar.
Ens veiem obligats a retrocedir per on hem pujat fins a la vora del poble de Civitella. Seguim un camí cap a l'est fins a poder seguir el tram final del Valle Jannanghera fins arribar al lago di Barrea, on aprofitem per banyar-nos-hi i refrescar-nos.

CIVITELLA ALFEDENA

CIVITELLA

Parets de la vall glaciar