Ćirovom stazom u BiH - Od ceste poviše Makoša do Glavske

Photo ofĆirovom stazom u BiH - Od ceste poviše Makoša do Glavske Photo ofĆirovom stazom u BiH - Od ceste poviše Makoša do Glavske Photo ofĆirovom stazom u BiH - Od ceste poviše Makoša do Glavske

44 minutes
September 26, 2022
September 2022

near Gornja Bobovišta, Federation of Bosnia and Herzegovina (Bosna i Hercegovina)

Istraživanje Ćirove štreke nastavio sam i u BiH od puta poviše Makoša do Glavske i granice BiH s Hrvatskom. Nedaleko od graničnog prijelaza Brgat i mjesta Ivanica na putu prema Trebinju je i skretanje za mjesto Glavska. Put sam započeo prije toga skretanja, tako što sam se spustio s glavne ceste na Ćirovu štreku, nedaleko pčelinjih košnica. To nije bila dobra ideja, budući da pčele nisu baš bile gostoljubive. Nastavio sam dalje i došao sam na asfaltirani dio štreke kojim sam hodao do skretanja za Rupni do, te se vratio, budući da je Glavska bila predaleko, a dan je odmicao. Sjeo sam u auto koji sam ostavio na početku puta i njim došao u Glavsku, Mjestimično je cesta jezovita jer je uska, a s obje strane su provalije. Od Glavske ostatak prema granici s RH sam nastavio pješice po neasfaltiranom dijelu ceste.
Štreka, budući da je većim dijelom asfaltirana nije toliko zanimljiva za treking, nego je puno bolja za npr. bicikliranje ili trčanje (tko voli trčati po asfaltu). Promet je vrlo rijedak, sreo sam jednog džogera s psom i jedno crveno auto ukupno. Ispod staze, par stotina metara od početka je gusto zarasla makija i nalazi se desetak tabela koje upozoravaju na mine. Staza je pak sigurna, ali se ne treba s nje spuštati bočno u tu makiju, a i nema razloga jer tamo nema nekoga puta.
Auto sam ostavio na križanju gdje se lijevo skreće za crkvu sv Stefana. Krenuo sam desno neasfaltiranom štrekom pored ruinirane željezničke postaje Glavska sve do granice s Hrvatskom gdje je nasuta gomila stijena na cestu, prethodno je bilo upozorenje da je tu granica BiH. S druge, hrvarske strane također ima znak, i nadzorne kamere.
Prvom prilikom ću se upustiti u vožnju biciklom na ovoj trasi, jer je za to idealno. U jednom smjeru je oko 9 kilometara, a naravno treba se i vratiti istim puto, tako da ukupno ima oko 18 km divne staze za vožnju biciklom i nešto manje divne za pješaćenje.