Photo ofCirculars als Puigmals. Puigmal d'Err, Petit Puigmal de Segre, Puigmal de Segre, Puigmal de LLo. Photo ofCirculars als Puigmals. Puigmal d'Err, Petit Puigmal de Segre, Puigmal de Segre, Puigmal de LLo. Photo ofCirculars als Puigmals. Puigmal d'Err, Petit Puigmal de Segre, Puigmal de Segre, Puigmal de LLo.

2022
August 8, 2020
August 2020

•   4.8 2 Reviews

near Valcebollère, Occitanie (France)

Itinerari per pujar al Puigmal, però fent una travessa circular per les carenes.
Iniciem la caminada des del aparcament de la carretera que puja a les pistes d'esqui de Puigmal. Aparquem fins el punt on es permet la circulació de vehicles. Comencem a caminar seguin la pista asfaltada, fins que en el primer revolt de 180 graus, seguim recte però per un camí que comença a guanyar alçada. Arribem a un rierol que atravessem. Enfilem pels drets pendents direcció al Puigmal d'Err, el més alt i famós. El camí es pedregós i es fa feixuc. Més amunt el pendent ja no és tant dret fins que arribem al coll dels Llladres. Ara el camí tot i ser amb pedres ens va portant fins al cim. Un cop fetes les fotos de rigor i un repàs visual a tota la zona, seguim la carena en direcció Nord, que primer en baixada i després més planer fins arribar al cim del Petit Puigmal de Segre. Com que tenim força aprp el Pic del Segre, hi anem tot i que haurem de tornar pel mateix camí. Baixem fins el coll que presideix la vall d'Aiguaneix. Remuntem el Puigmal de Llo, i seguim la carena fins que un cop fet un bon tros de baixada, ens decantem cap la vall de Aiguaneix, tot buscant el millor pas pels prats. Arribem al camí principal que aniria cap el Coll del Puigmal de LLo, i seguim baixant fins trobar el rierol que a l'inici de la jornada ja habíem atravvesat. I de baixada fins el cotxe.

• Photo of PITU 71
    PITU 71 Aug 23, 2020

Molt maca, llastima dels nuvols, grans vistes.

• Photo of Oriolcp
    Oriolcp Sep 13, 2020

Una ruta espectacular, amb bones vistes i fàcil de seguir. Gràcies company