Circular Valtournenche Cignana 2014-08-15

Photo ofCircular Valtournenche Cignana 2014-08-15 Photo ofCircular Valtournenche Cignana 2014-08-15 Photo ofCircular Valtournenche Cignana 2014-08-15

August 18, 2014
August 2014

near Paquier, Valle d’Aosta (Italia)

El track comença i acaba a l'aparcament de la via ferrata al costat del torrent Marmore vora Crepin.

Pugem pel sender local número "6" ben indicat que passa sota la Via Ferrata i ens puja a la casa d'aigües de Promoron. Aquest tram també es pot substituir pel concorregut sender "1" de la balconata. Passem el poble abandonat de Falegnon, deixem a l'esquerra el sender "2" i seguim la pujada intensa fins als peus de l'embassamanet hidràulic artificial de Cignana.
A Cignana agafem la pista cap al coll Finestra de Cignana per on passa la gran travessa del Cervino "107". No la prenem i comencem la baixada directa per la Croix di Tsa (Tza) cap a Liortere pel sender 7 que en sentit contrari ens pujaria al Mont Pancherot. Aquesta baixada va tallant una pista en ziga-zaga anomenada "strada agricola vachere" que seria una variant ciclable a aquest tram.
Arribem al poblet de Liortere que ofereix una foto de postal del Cervino i acabem la baixada seguin el sender "7" fins a Crepin i de retorn a l'aparcament o bé a Valtournenche.
Hi ha un tram del track corregit per errors al GPS però com que sempre hem seguit els senders marcats no hi ha d'haver cap problema seguir-lo sense pèrdua.

Enllaç entre dos senders marcats

Cami a Fontanaz

Enllaç entre dos senders marcats, "1" més freqüentat i el "6" que fem naltros

Enllaç entre dos senders marcats, el nostre i la pìsta plana de la balconada baixa ideal per passejar, pedalar i córrer

ENLLAC 1-2

Enllaç entre dos senders marcats

PictographLake Altitude 7,108 ft

Llac Cignana

Pantà artificial per aprofitament hidràulic a Maen via Promoron

Enllaç Camí

Coll Finestra CIGNANA

DEIXAR 107

Abandonem el sender "107" part de la gran travessa que ens duria a Perreres i Breuil Cervinia.

Liortere

Poblet fotogènic amb vistes al Cervino