CIRCULAR SUANYA - PUIG DEL COLL - LA MELERA

Photo ofCIRCULAR SUANYA - PUIG DEL COLL - LA MELERA Photo ofCIRCULAR SUANYA - PUIG DEL COLL - LA MELERA Photo ofCIRCULAR SUANYA - PUIG DEL COLL - LA MELERA

November 29, 2015
November 2015

•   4.3 1 review

near Sant Joan de Vilatorrada, Catalunya (España)

Ruta circular al Bages, que s'inicia a 10 minuts de Manresa.
Sortint del Bosc del Suanya, el recorregut inicialment anirà seguint la Riera de Rajadell, passant pel Gorg Blau, fins arribar a les proximitats de Monistrolet. A partir d'aquest punt, es va a buscar la Carena de Can Servitge que ens deixarà al cim del Puig del Coll 570m. amb vistes al Pirineu, el Montseny, la Mola i Montserrat.
A partir d'aquest punt, el recorregut segueix la carena fins a iniciar el descens per les Costes del Carlí. Inicialment dretes i per senders mig esborrats pel pas del temps, el descens finalitza a la vora de Barquets.
Remuntant lleugerament per la vall, pel camí de Castellfollit del Boix, a l'alçada dels Camps del Rauric, cal desviar-se cap al Collet de Gallcanta on un camí, molt ben marcat, porta per la cresta fins al cim de La Melera 530m.
A partir d'aquest punt, tot baixada seguint la cresta de la Serra de Barquets i Serra de Can Servitge fins la Obaga del Suanya.
Ja a trams per pistes amples i senders ben marcats, es poden veure diverses tines, fins arribar a la Font d'Arrel, per acabar tancant la circular a la Riera de Rajadell.

PictographCar park Altitude 765 ft

Aparcament

Sortint de l'aparcament, creuar la Riera de Rajadell i girar a l'esquerra seguint les indicacions del Gorg blau.

PictographFountain Altitude 781 ft

PictographRiver Altitude 769 ft

Cal separar-se 25 metres de la pista principal per veure aquest racó amagat.

PictographRiver Altitude 804 ft

Gorg Blau

ipt021

Primer punt de l'itinerari on es pot veure la muntanya de Montserrat. Seguir pel camí evident en ascens.

La Melera

Cim de La Melera 530m. amb vistes a Montserrat, pla del Bages, la Muga, Montseny, Cadi i Pirineu.

Puig del Coll

Cim de La Melera 570m. amb vistes a Montserrat, pla del Bages, Collbaix, La Muga, Montseny, Cadi i Pirineu.

wpt012

Girar a l'esquerra, direcció SE, seguint la pista principal.

Deixar el camí principal i agafar el trencat a l'esquerra en direcció S-SE.

wpt015

Donar mitja volta al dipòsit d'aigua anti-incendis canviant el sentit de la marxa cap a direcció W.

ATENCIÓ. Cal creuar la carretera.

wpt019

Seguir per la pista principal sentit NW-N i a uns 150m, cal deixar la pista principal agafant un sender al marge esquerre de la pista.

wpt024

Deixar la pista principal per començar el descens en sentit SW. Un pal amb una gran marca blava, indica el inici del camí. A partir d'aquest punt, el camí està bastant descuidat amb trams completament tapat per la vegetació.

wpt026

A partir d'aquest punt s'inicia el descens per les Costes del Carlí. Es un tram, on la major part del camí, està mig desaparegut per la vegetació i s'ha d'anar buscant constantment el pas entre matolls. Cal prestar atenció a la pendent, en la part inicial, on hi ha sovint trams de pedres inestables que poden fer relliscar.

wpt028

A partir d'aquest punt, la baixada va millorant amb un camí, a trams, més evident

wpt030

Aquest punt conflueix amb una riera i cal girar a l'esquerra en sentit S. El camí, encara mig amagat per la vegetació, a mesura que es va avançant, es va fent més evident.

S'arriba al Camí de Castellfollit del Boix, una pista en bon estat que cal seguir en direcció SW.

Cal abandonar la pista principal cap a l'esquerra seguint direcció E on al costat d'un camp llaurat s'arriba a una pista que cal seguir uns 200m

wpt033

Cal abandonar la pista principal cap a la dreta seguint direcció SE cap al Collet de Gallcanta.

wpt034

Girar a l'esquerra en sentit NE seguint un sender evident que portarà al cim de La Melera.

Creuar la pista ample i continuar pel sender que veurem davant nostre.

wpt040

Agafar la pista principal girant cap a l'esquerra en sentit NW deixant la C-37 a la dreta.

PictographPhoto Altitude 906 ft

A la vora del camí es pot veure una tina.

PictographPhoto Altitude 869 ft

• Photo of jcanyadellv
    jcanyadellv Jun 11, 2020

El track ens ha estat de gran ajuda perquè hi ha molts trams que el camí es perd per l'augment de la vegetació i gràcies al track hem pogut anar fent,