Circular. Pla de Mainera - Pic Montorroio - Pic Montsent de Pallars

Photo ofCircular. Pla de Mainera - Pic Montorroio - Pic Montsent de Pallars Photo ofCircular. Pla de Mainera - Pic Montorroio - Pic Montsent de Pallars Photo ofCircular. Pla de Mainera - Pic Montorroio - Pic Montsent de Pallars

August 13, 2020
August 2020

near Caregné, Catalunya (España)

Comentar que tinc una versió del 2021 d'aquesta ruta amb petites millores

Ruta circular que comença al pla de Mainera, on pots deixar el vehicle. Per arribar-hi la millor opció és la pista forestal de Llessuí. És recomanable un 4x4 o Suv.

La ruta està ben senyalitzada. Pugem fins als estanys de Mainera i un cop arribem gires a l'esquerra cap al coll de d'Espòs. Allà enfilem cap a Montorroio. Un cop feta la cima del Montorroio (2861m) baixem cap al coll d'Entremons, on ja comença la pujada cap al Montsent de Pallars (2883m). A la cima podem divisar l'estany de Colomina, l'estany Gento i tota la Vall Fosca i la Vall d'Àssua.

Comencem el descens pel coll d'Entremons fins divisar la pista forestal. Abans d'arribar a la pista forestal ens desviem lleugerament a l'esquerra per un camí sense fites que ens porta direcció el pla de Mainera. Baixem a la pista forestal quan ja estem a uns 300 metres del pàrquing.

Ruta amb molt bones vistes i amb una pujada força compensada.