Circular per Aigüestortes, pujant als Pics de Mariolo i Dellui

Photo ofCircular per Aigüestortes, pujant als Pics de Mariolo i Dellui Photo ofCircular per Aigüestortes, pujant als Pics de Mariolo i Dellui Photo ofCircular per Aigüestortes, pujant als Pics de Mariolo i Dellui

August 26, 2021
August 2021

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Sortida des del planell d'Aigüestortes i de seguida enfilem la vall de Morrano per un sender marcat amb fites. Al arribar al primer pletiu de Morrano (2.100 m) abandonem el sender i tombem a l'esquerra, buscant la millor traçada per enfilar-se a l'estany de la Collada (2.460 m). A partir d'ara trobarem només algunes fites aïllades, i caldrà orientar-se i buscar les millors traçades. Recuperem la direcció SE cap a l'estany Xic i Major (2542), que vorejem per dirigir-nos al coll de Mariolo. Un cop al coll seguim la carena a l'esquerra fins al cim de Mariolo (2857 m), amb molt bones vistes cap a la Vall Fosca.
Continuem seguint la cresta amb la vista al pic de Dellui. Cal baixar a la collada i remuntar de nou fins al cim (2802).
Seguint la carena en direcció NE arribarem al colladet de Dellui, on trobem el sender marcat de Carros de Foc, que ens durà al refugi d'Estany Llong per Corticelles.