Circular pel torrent Gros o de Fontetes - 31 Març 2024

Photo ofCircular pel torrent Gros o de Fontetes - 31 Març 2024 Photo ofCircular pel torrent Gros o de Fontetes - 31 Març 2024 Photo ofCircular pel torrent Gros o de Fontetes - 31 Març 2024

March 31, 2024
March 2024

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Volta circular pel torrent de Fontetes i/o Gros. Anada per la vessant O
de Ponent, per l'esquerre del torrent i tornada per la vessant E de Llevant.

Sortida del barri de la Ribera. Pugem per la carretera que va al'Erola passant pel costat de la depuradora. Fem una drecera a l'esquerre per saltar-nos el revolt de la carretera i tornar-hi al cap de la pujada. A uns 20 - 30 m del revolt que ens hem saltat hi ha un trencall a mà D des del que s'inicia el corriol. És el camí original que va de Castellar a Toses, unió entre el Berguedà i la Cerdanya. El camí està ben fressat, marcat amb marques grogues, una mica esgrogueïdes pel temps passat i algunes fites de pedra. Tot i això, cal estar alerta doncs no és difícil perdre's. Passem per la font de la Burra, les Omes i la font del Raig. Arribats al cul del torrent secundari, sota el serrat de la Moixera, a mà esquerre es puja fins la carretera de la Creueta i es pot seguir per anar al Pedra Picada o a Toses. Aquest cop, travessem el torrent en aquest punt i anem a trobar un corriol que faldeja sota el serrat i que et porta fins al torrent principal. El travessem i anem a trobar un altre corriol que el seguirem de baixada, marcat amb fites, pel que arribem al punt de sortida passant per sobre la font del Pere Xic.