Circular pel terme de Bell-lloc d'Urgell: Ruta dels dipòsits i dels miradors

Photo ofCircular pel terme de Bell-lloc d'Urgell: Ruta dels dipòsits i dels miradors Photo ofCircular pel terme de Bell-lloc d'Urgell: Ruta dels dipòsits i dels miradors Photo ofCircular pel terme de Bell-lloc d'Urgell: Ruta dels dipòsits i dels miradors

November 4, 2016
November 2016

near Bell-lloc d'Urgell, Catalunya (España)

Ruta circular en la que sortint des de davant de l’església de Sant Miquel de Bell-lloc d’Urgell, es fa una passejada per la zona sud del terme, que permet anar visitant els tres dipòsits que han anat abastint d’aigua el nostre poble a partir de finals del segle XIX. També i degut a què una bona part del recorregut transcorre per les cotes més elevades del terme de Bell-lloc d'Urgell, podrem anar gaudint de magnífiques panoràmiques de l’entorn des dels diferents miradors.
Al llarg de la ruta anirem trobant:
(•) les instal·lacions Biologic Kali al camí de Bell-lloc d’Urgell a Puigverd de Lleida
(•) la torre de l’Isidret al camí del Pla
(•) el pont del camí del Pla sobre el Subcanal, lloc per recordar que ens trobem davant l'obra més vital, útil i rentable de les que s'ha pogut gaudir el poble de Bell-lloc al llarg de la seva història. Una obra hidràulica de gairebé 77 km, inaugurada el 17 de juliol de l’any 1932, que inicia el seu recorregut al Pantà de Sant Llorenç de Montgai i que, després de permetre regar més de 23.000, acaba unint-se al canal d'Urgell al terme municipal d'Artesa de Lleida.
(•) el dipòsit que actualment abasteix d’aigua potable al poble de Bell-lloc d’Urgell construït l’any 1981
(•) el dipòsit d’aigua de la Pineda, inaugurat l’1 d’agost de 1947 i que abastí d'aigua el poble de Bell-lloc fins la construcció de l’actual dipòsit.
(•) l’àrea recreativa de "La Pineda".
(•) el Mirador situat a tocar de “La Pineda”, des d’on podrem gaudir de magnífiques panoràmiques de Bell-lloc d’Urgell i el seu entorn.
(•) el pont sobre el Subcanal del camí de Bell-lloc a Torregrossa
(•) el dipòsit rodó (el gran desconegut) que, construït a finals del segle XIX, fou el primer dipòsit que abastí d’aigua de boca al poble de Bell-lloc d’Urgell. Crida l’atenció, el seu bon estat de conservació malgrat el gruix d’uns 4.5 cm de les seves parets.
(•) el Mirador de la zona dels Tossalets, construït amb l’objectiu de conservar i restaurar l’entorn d’aquest espai amb plantes autòctones (???)
(•) el pantà de reg dels Tossalets.
..............................................................................................
Per acabar, animar a qui correspongui a plantejar-se la realització d’alguna mena d’actuació per dignificar/netejar... la major part dels espais visitats...

Bell-lloc d'Urgell/Carrer de la Costereta

Camí de Bell-lloc a Puigverd de Lleida

Camí del Pla/Torre de l'Isidret

Cruïlla/Seguir camí a la dreta

Canal Auxiliar d'Urgell/Subcanal

Camí de Bell-lloc a Torregrossa/Seguir a la dreta

Dipòsit d'aigua finals s. XIX

Mirador del Tossalets

Camí dels Tossalets/Seguir a la dreta

Pantà de reg

Seguir camí a la dreta

Cruïlla/Seguir camí a l'esquerra

Bell-lloc d'Urgell/Església de Sant Miquel

• Photo of Sugary
    Sugary Apr 27, 2018

Buena ruta para seguir en forma...

• Photo of pitopito12
    pitopito12 May 1, 2018

Me n'alegro que hagis gaudit de la ruta. Gràcies pel teu comentari