Circular pel Puig Peric i Petit Peric des del Llac de les Bulloses

Photo ofCircular pel Puig Peric i Petit Peric des del Llac de les Bulloses Photo ofCircular pel Puig Peric i Petit Peric des del Llac de les Bulloses Photo ofCircular pel Puig Peric i Petit Peric des del Llac de les Bulloses

September 9, 2019
September 2019

•   4.3 1 review

near Les Angles, Occitanie (France)

Ruta circular, que surt del Llac de les Bulloses i puja els dos Perics (una bona alternativa a pujar el Carlit, molt massificat) de forma quasi circular.

La ruta comença al costat de la presa (al refugi de les Bones Hores), d'on sortim direcció nord-oest, seguint el GR que voreja el llac. Un cop arribem a l'altre extrem del llac, tenim diferents camins que surten d'allà (els farem servir per tal de fer circular la ruta). Nosaltres vam creuar la Têt (el principal riu que aporta aigua al llac) i a l'alçada d'un pal indicador vam començar a pujar, seguint marques blaves i fites, fins arribar a un refugi d'emergència en molt mal estat (no té ni porta). Des d'allà és qüestió d'anar-se a situar a l'inici de la cresta del Puig Peric, que anirem pujant amb calma (és fàcil, passos de I+ com a molt i a trams està marcada). Un cop dalt, el camí fins el coll i el Petit Peric és eviddent. Des de dalt el Petit Peric surt un camí ben fresat direcció sud-est. Un cop a baix ja veiem una gran pista al fons, i la cabana de la Balmeta (i la més moderna de pastors), on hi arribem anant camp a través. Des de la cabana, tornem a seguir el GR Tour du Capcir (marcat com groc-vermell) i les senyals que ens tornen al llac, creuant la Têt per un pont i al final tornem a rodejar el llac pel mateix camí que al principi.

La ruta és llarga, però no presenta grans dificultats tècniques, la orientació és fàcil (si tenim referències visuals d'on anem). La principal dificultat és la distància i la falta de llocs ombrívols (excepte pels voltants del llac).

Per arribar a la presa de les Bulloses a l'estiu cal anar-hi abans de les 7 o agafar els busos que surten des del pàrquing inferior. Fora d'aquesta època (i sempre que no hi hagi neu) la carretera roman oberta al trànsit.

PictographWilderness hut Altitude 7,428 ft

Refugi metàl·lic

Refugi metàl·lic sense porta en molt mal estat

Puig Peric

Punt més alt de la nostra ruta, amb unes vistes privilegiades en totes direccions.

Coll entre els dos Perics

Petit Peric

Cim del Petit Peric, amb unes bones vistes del Puig Peric i la zona de Camporrells

PictographWilderness hut Altitude 6,953 ft

Cabana de la Balmeta

Refugi lliure en estat força justet (sobretot per dormir-hi), al costat d'una moderna cabana de pastors tancada al públic.

PictographBridge Altitude 6,658 ft

Pont de fusta

Pont que salva el riu Têt en un punt profund.

PictographLake Altitude 6,617 ft

Llac de les Bulloses

Gran llac artifical, on s'arriba en transport públic (a l'estiu) o en cotxe (fora de temporada, o abans de les 7 del matí en vehicle particular)

Pal indicador

Pal de fusta indicador. De pujada, anirem cap amunt, seguint les marques blaves i les fites, de tornada anirem cap a buscar el pont sobre el riu Têt

Pàrquing de les Buillouses

Hi ha diferents zones d'aparcament sota la presa

• Photo of grimi
    grimi Jul 5, 2020

ruta molt bonica
    la pujada per la cresta no es dificil pero cal usar les mans en un parell de punts
    grimpadeta de 2n grau
    la baixada del petit peric es una mica mes perdedora i hi ha moltes alternatives pero tot plegat sempre tens a la vista les bulloses
    es una ruta llarga cal pensar en passar el dia fora
    i si fa bo agafar molta crema solar qeu no hi ha gens dombra
    salut i cames!
    gracies per la ruta

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Jul 21, 2020

Hola, la veieu factible per fer-la amb un gos? O s'ha de grimpar molt?
    Moltes gràcies

i si fa bo agafar molta crema solar qeu no hi ha gens dombra
    salut i cames!
    gracies per la ruta

Nosaltres la vàrem fer amb l gossa. Cap prob x grimpar. Només cal dur aigua extra

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Jul 22, 2020

Moltes gràcies, ja et diré quan la fem 😉