CIRCULAR MONTSERRATINA

December 30, 2023
December 2023

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

30.12.23

⚠️⚠️⚠️ATENCIÓ al desnivell suggerit pel Wikiloc, que no és correcte. Per algun misteri montserratí, en aquest massís sempre surten més metres del que toca. Dades reals al final de la crònica. ⚠️⚠️⚠️

Volteta montserratina, sortint de l'Aparcament de Coll Cabiró, a sobre mateix de Monistrol, a la carretera que puja al Monestir.

Prenem el corriol que surt del mateix aparcament i pugem a buscar una pista que seguirem fins a trobar la Drecera de Tres Quarts. I cap amunt.

Farem via una bona estona, fins el creuament on, a la dreta, prendrem el Camí de l'Aigua, característic per les canonades que hi baixen a celobert. Aquest sender està molt erosionat i els graons que anirem trobant estan descalçats. Potser hi caldria una reconstrucció.

Fem cap al camí empedrat que puja de la Santa Cova i ja serem ben a prop del Monestir.

El descens el fem pel Camí dels Degotalls, que abandonem per baixar fins la carretera BP-1103 per seguir-la pel marge dret, direcció W, a trobar la drecera que baixa al Monestir de St. Benet.

D'aquest monestir, pel Camí de l'Àngel, amb algun tram equipat amb grapes i un passamà, anem a parar a la carretera BP-1121 i la seguirem fins l'aparcament on hi tenim el cotxe.

De pet cap al Bruc, a fotre'ns una botifarra de Calaf amb seques i allioli, a Ca l'Anna.