Circular Finca Son Quint

December 25, 2023
December 2023

near Son Anglada, Baleares (España)

Ruta senzilla i sense dificultats tècniques especials, a excepció de l'últim tram d'ascensió a la Serra de Son Marill, on hi ha una pendent considerable. El desnivell comptabilitzat per Wikiloc és erroni, no el puc estimar amb precisió però el punt més elevat ronda els 375 metres d'alçada.

La ruta se pot començar de diferents punts, però el dia d'avui l'he iniciat des del desviament que duu cap al cementiri de Sa Vileta. Allà comença un camí senzill que poc a poc es va endinsant dins la muntanya, i que permet visitar coves, pedreres,... Un altre bon punt de inici i que permet aparcar el cotxe sense dificultats podria ser el mateix cementiri de Sa Vileta.

Com he indicat abans, el camí ascendeix cap a la Serra de Son Marill, sent l'últim tram de pujada de gran pendent. Una vegada al cim, es pot gaudir d'una bona panoràmica de 360º.

A continuació el camí segueix la cresta de la Serra de Son Marill, sense que el concepte de cresta tingui cap connotació de risc, és un camí ample i gens exposat.

En descendir de la Serra de Marills es creua l'antic Camí Reial de Puigpunyent i, a continuació, se inicia la pujada al Puig des Revells, el cim més alt de la ruta, des del que hi ha també una molt bona panoràmica.

El descens des del Puig des Revells es fa en direcció cap a les Pedreres de Son Quint, on hi ha multitud de coves i accidents geogràfics que es poden explorar.

En arribar a l'Urbanització Pinar Park es pot agafar qualsevol dels camins que envolten en Golf Son Quint en direcció al cementiri de Sa Vileta, des d'on tornarem al punt d'inici de l'excursió.

Pot ser difícil seguir en tot moment el camí exacte que vaig enregistrar, ja que hi ha moltes interseccions, però no s'ha de passar pena en aquest sentit ja que la majoria de camins estan interconnectats i tard o d'hora s'acaba trepitjant una variant compatible amb la ruta circular descrita o que permeti explorar altres indrets de la zona.