Photo ofCircular desde San Pedro de Galdames: Giuruz, Ganeran, Gasterantz, Aldapita, Aldape y Eretza Photo ofCircular desde San Pedro de Galdames: Giuruz, Ganeran, Gasterantz, Aldapita, Aldape y Eretza Photo ofCircular desde San Pedro de Galdames: Giuruz, Ganeran, Gasterantz, Aldapita, Aldape y Eretza

April 25, 2021
April 2021

near San Pedro Galdames, País Vasco (España)

Ibilbide zirkular interesgarria Triano/Grumeran mendietan zehar Galdamesko San Pedrotik abiatuta. Hasiera plazatik bertatik hasten da, haur-parkearen ondotik, eta frontoiaren ondotik igarotzen den aldats pikoan gora egiten du. Lehen zati honetan, pistaz igo eta Ledo auzoa zeharkatzen da. Pico de la Cruz mendiaren perspektiba polita uzten digu, eta, gure atzean, Gorobel mendilerroa, eta, horien atzean, Kantabriako mendiak. Lehen tontorra, Giuruz, nahiz eta altuera txikia izan, hankak berotzeko balio du. Azken zatia, postontzia baino lehenagokoa, nahasgarri samarra izan daiteke. Metro gutxi batzuk dira, baina ikuspen nahikorik ez badago, kontuz ibili behar da.

Hortik Ganerantzera jarraitzen da, diagonalean arrapala belartsu eroso batetik igotzen delarik, ia tontorreko erpinaren parean irten arte. Ganeran tontorran, izan genuen egun oskarbiarekin, inguruaren ikuspegi bikainak.

Bideari jarraitu genion, eta gero, altzifreen artean, pixka bat igo ginen hurrengo kotaraino, Gasterantz. Paseotxo eroso batetik Aldapitara (gu berriketan gindoazela, txirrindulariaren eskulturaren eta plaka "bitxiaren" aurretik konturatu gabe pasatu ginen). Puntu honetan oso ondo ikusten da hemendik aurrera egingo dugun ibilbidea: Aldape leporaino jaitsi, eta hainbat seinale dituen zutoina ikusiko dugu (Galdamesko San Pedrorantz 2,8 km; Alonsotegirantz 9,5 km eta Zugaztietarantz 7,7 km). Aldapeko tontorra zapaltzeko aldapa motz baina leherkorra igo behar da, eta handik Eretzerantz jaitsi behar da, ibilbidearen parterik gogorrena egiteko. Eretza tontorrean, ikuspegi handiak Ganeko eta Gallarraga mendiekin lehen planoan. Jaitsiera Barenillako aterpera jaitsita egingo dugu, eta handik, hartu behar dugun bidezidorra markatzen duen mugarri bati erreparatuko diogu, abiapuntura jaitsi arte. Oso ibilbide polita, guztiz gomendagarria.

Guk jmartinchez trackean lagundu gara (https://www.wikiloc.com/hiking-trails/circular-de-senderismo-6-cimas-desde-galdames-cimas-giuruz-ganeran-gasterantz-aldapita-aldape-eretz-40650259 #wp-40650275), nahiz eta Giuruzetik Ganeranera zuzenagoa egin.
Azkenik, aipatu behar da ibilbidea moderatua dela, gainditu beharreko luzera eta desnibelagatik, nahiz eta ez duen inolako zailtasun teknikorik.

//////////

Interesante ruta circular por los montes de Triano/Grumeran partiendo desde San Pedro de Galdames. El inicio comienza desde la misma plaza, junto al parque infantil y asciende por la empinada cuesta que pasa al lado del frontón. Esta primera parte, en la que se sube por pista y se atraviesa el barrio de Ledo, nos deja la bonita perspectiva del Pico de la Cruz y a nuestras espaldas la Sierra Gorobel/ Sálvada y tras estos, los montes cántabros. La primera cima, Giuruz, a pesar de la modesta altura, sirve para calentar las piernas. El último tramo, justo antes del buzón, puede resultar algo confuso. Son unos pocos metros, pero si no hay suficiente visibilidad, hay que andar con cuidado.

De aquí se continúa hacia el Ganeran, ascendiendo en diagonal por una cómoda rampa herbosa hasta salir practicamente a la altura del vértice de la cima. En el Ganeran, con el día despejado que tuvimos, excelentes vistas de la zona.

Seguimos la marcha, descendiendo, para luego, entre cipreses, subir un poco hasta la siguiente cota, Gasterantz. Desde este un cómodo paseo hasta el Aldapita (nosotros ibamos charlando y se nos pasó detenernos ante la escultura del ciclista y la "curiosa" placa.) En este punto se aprecia perfectamente el recorrido que realizaremos en adelante: descender hasta el collado con el Aldape, en el que veremos el poste con varias señalizaciones (hacia San Pedro de Galdames 2,8km; hacia Alonsotegi, 9,5km y a la Arboleda, 7,7km) subir la corta pero explosiva pendiente para pisar la cima del Aldape y desde esta descender ya hacia el Eretza para afrontar la que será la parte que más esfuerzo requiera de todo el recorrido. En la cima de Eretza, grandes vistas con el Ganeko y el Gallarraga en primer plano. El descenso lo haremos bajando hasta el refugio de la Barenilla y desde aquí, fijándonos en un hito que marca el senderillo que tenemos que coger, bajar hasta el punto de partida. Muy bonita ruta, totalmente recomendable.

Nosotros nos ayudamos del track de jmartinchez (https://www.wikiloc.com/hiking-trails/circular-de-senderismo-6-cimas-desde-galdames-cimas-giuruz-ganeran-gasterantz-aldapita-aldape-eretz-40650259#wp-40650275), aunque la parte del Giuruz hasta el Ganeran la hicimos más directa.
Por último, señalar que la ruta está indicada como moderada por la longitud y el desnivel a salvar, aunque no tiene ninguna complicación técnica.