Circular des de Plaça Molina a la Carretera de les Aigües per Bellesguard i JFK

Photo ofCircular des de Plaça Molina a la Carretera de les Aigües per Bellesguard i JFK Photo ofCircular des de Plaça Molina a la Carretera de les Aigües per Bellesguard i JFK Photo ofCircular des de Plaça Molina a la Carretera de les Aigües per Bellesguard i JFK

2012
July 25, 2022
July 2022

near Sant Gervasi - Galvany, Catalunya (España)

La ruta circular permet caminar pel barri de Sant Gervasi de Cassoles fins a la Ronda de Dalt, pujar a la Carretera de les Aigües per un corriol poc conegut, anar en direcció Besós fins a trobar un camí de baixada fins a l'Avinguda del Tibidabo i baixar per Balmes per arribar a la Plaça Molina.

INICI I FINAL
Al carrer Alfons XII a tocar de la Plaça Molina, on hi ha l'estació del FGC.

ITINERARI
La ruta comença al costat de la plaça Molina del barri de Sant Gervasi de Barcelona. Pugem pel carrer Brusi (wp02) fins a trobar la Ronda de Dalt, (wp03), que la travessem per anar a buscar el carrer de Sant Gervasi de Cassoles (wp04), que ens porta amb pocs minuts a la Plaça de la Bonanova (wp05).

Travessem la plaça per enfilar el carrer de Sant Joan de la Salle, el carrer de Bellesguard (wp06) i el Dipòsit del Rei Martí (wp07), documentat al segle XIV i descobert fa pocs anys, al costat de la torre gaudiniana de Bellesguard. (val molt la pena una visita a les dues edificacions). Al cap de pocs metres, ja arribem a la Ronda de Dalt (wp08).

Creuem la Ronda i tirem per l'esquerra per un lateral (wp09) que puja lleugerament, fins a trobar el carrer i un corriol que comença molt costerut i en mal estat (wp10). En pocs minuts, aquest camí ens portarà a la Carretera de les Aigües (wp12), on haurem d'anar cap a la dreta en direcció Besós. Passem per una raconada ombrívola i amb font per refrescar-se (wp13). Més endavant haurem de deixar la Carretera de les Aigües en trobar un petit corriol que surt a ma dreta (wp14). Aquest camí ens portà fins a l'Avinguda del Tibidabo (wp16) i la plaça John F. Kennedy, (wp18), on comença el carrer Balmes.

Seguint el carrer de Balmes avall, creuem la Ronda del General Mitre (Ronda del Mig) (wp19) i al cap de pocs minuts arribem a la Plaça Molina I al carrer d'Alfons XII, on donem per acabada la ruta.