Photo ofCircular des de Collbató per Montserrat passant per Miranda de Sta. Magdalena (100 cims) i Albarda Castellana Photo ofCircular des de Collbató per Montserrat passant per Miranda de Sta. Magdalena (100 cims) i Albarda Castellana Photo ofCircular des de Collbató per Montserrat passant per Miranda de Sta. Magdalena (100 cims) i Albarda Castellana

January 18, 2022
January 2022

near Collbató, Catalunya (España)

Es tracta d'una ruta en què en el primer tram ha sigut necessari grimpar i hem visitat les hermites de Sant Joan, de Sant Onofre i de Santa Magdalena, amb unes magnífiques vistes de La Mola, el Matagalls i el Tibidado, entre d'altres.

En un parell de punts hem fet ús de cordes que algú havia posat i ens hem trobat tres pessebres: un en el primer tram de la ruta de pujada i els altres dos en el cim de l'Albarda Castellana.

Les vistes durant tota la travessia són espectaculars i la part de la baixada és llarga i s'ha d'anar amb precaució de no caure de cul!

També hem tingut la sort de gaudir de la presència d'un grup de cabres hispàniques i algún que altre pit-roig.

Tanmateix no recomano fer la ruta a l'estiu ja que no hi ha massa sombra i aconsello fer ús de guants, unes bones botes de senderisme, barret, ulleres de sol i pantalons llargs.

Espero que en gaudiu!

Photo ofEsglésia, aparcament i panells informatius de Collbató Photo ofEsglésia, aparcament i panells informatius de Collbató Photo ofEsglésia, aparcament i panells informatius de Collbató

Església, aparcament i panells informatius de Collbató

PictographInformation point Altitude 1,403 ft
Photo ofPlafó informatiu de la restauració del canal d'escorrentiu i de la bassa de Joan Romanya Photo ofPlafó informatiu de la restauració del canal d'escorrentiu i de la bassa de Joan Romanya

És necessari grimpar pel que recomano portar un bon calçat de senderisme, pantalons llargs i guants.

Escletxa i cabra hispànica

Pessebre i La Moreneta

Ermita de Sant Joan

Ermita de Sant Onofre

Escales i corda

Ermita de Santa Magdalena

Photo ofCim Miranda de Santa Magdalena (100 cims) Photo ofCim Miranda de Santa Magdalena (100 cims) Photo ofCim Miranda de Santa Magdalena (100 cims)

Cim Miranda de Santa Magdalena (100 cims)

Mirador de Montserrat

PictographFauna Altitude 3,420 ft

Cabres hispàniques

Albarda Castellana

Sostre comarcal del Baix Llobregat

Corda

PictographInformation point Altitude 1,661 ft
Photo ofPanell informatiu del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat Photo ofPanell informatiu del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat