Circular del Circ de Tristaina ( Estanys i Pic de Tristaina )

Photo ofCircular del Circ de Tristaina ( Estanys i Pic de Tristaina ) Photo ofCircular del Circ de Tristaina ( Estanys i Pic de Tristaina ) Photo ofCircular del Circ de Tristaina ( Estanys i Pic de Tristaina )

August 19, 2017
August 2017

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Sortida des del Restaurant de La Coma, aproximadament al quilòmetre 26,5 de la Carretera General d'Arcalís, des de 2.219 m. en direcció cap els Estanys de Tristaina. Una vegada arribem al cim de la costa, a 2.320 m, trobem un senyal que ens indica la ruta circular pel circ de Tristaina.
El camí va en un ascens moderat i progressiu fins arribar a l'alçada de l'Estany de més Amunt, on el pendent es fa més pronunciat i ja passa per tarteres de pedra. Una vegada arribem a Costa Rodona, part central aproximadament de l'Estany de més Amunt, deixarem el punt groc per enfilar amunt en direcció a la Serra de Tristaina, on serem a la frontera entre Andorra i França. Arribarem a un petit port des d'on podem veure ja l'Étang de la Oussade i part de l'Étang Fourcat, i el refugi de l'Étang Fourcat.
Des d'aquest punt ja farem carena fins arribar al cim del Pic de Tristaina, a 2.878 m. És un tram empedrat i sovint tenint de fer una petita grimpadeta, però anant amb compte, sense perill.
Tornarem endarrere un petit tram de camí per enfilar per la vessant sud del pic i baixar per un tram força vertical que alterna trossos empedrats amb camí estret i de sorra. Tampoc hi ha perill si es camina amb compte. Més endavant trobarem un creuament que ens du de baixada als estanys a mà dreta i cap on anem, i cap al Port de l'Arbella a mà esquerra.
Seguint baixant passarem prop de l'Estany del Mig i arribarem a l'Estany Primer que vorejarem per tornar a baixar a la Carretera que ens dura al punt d'inici.