circular de veo a Aín i Alcudia pels GRs

Photo ofcircular de veo a Aín i Alcudia pels GRs Photo ofcircular de veo a Aín i Alcudia pels GRs Photo ofcircular de veo a Aín i Alcudia pels GRs

August 6, 2018
March 2018

near Alcudia de Veo, Valencia (España)

Fàcil circular entre els pobles d'Aín, Alcudia i Veo, tota ella seguint senders de gran recorregut que aprofiten les sendes que unien estes poblacions llevat de les dos últimes que, com que el camí vell coincideix amb la carretera, ho fa per la vora d'una sèquia.
Des de Veo a Alcudia el traçat dels dos senders de gran recorregut és pràcticament idèntic seguint el vell camí que unia els dos pobles, molt ben conservat i que manté molts trams perfectament empedrats, tota una mostra d'enginyeria rural.
Des d'Aín el GR-333 continua per la carretera i se'n desvia pel camí vell d'Alcudia fins al collao d'Alcudia, des d'ací el segueix un tros i l'abandona (el camí vell coincideix amb la carretera) trencant a la dreta per la senda de la Xelva que fa drecera al vell camí però és més dificultosa. En un tram de la senda s'han instal·lat unes cordes per a persones amb poca habilitat en salvar algun punt difícil.
El camí aboca a la cueva del Toro, a la vora del barranco de la Chelva. Des d'ací segueix el barranc (que sol dur aigua) avall i puja pel camino de la Chelva a Alcudia, un tram perfecctament conservat de camí que puja per la Umbrieta.
Des d'Alcudia abandonem el Gr-333 i cal seguir el Gr-36 a Veo. Este és el tram més complicat de la ruta perquè bona part d'ell va pel caixer d'una sèquia i no és apte per a qui tinga poc d'equilibri. Una senyal avisa d'un tram perillós on va haver una solsida però s'ha arreglat i ara és fàcil de passar (més que altres punts). En este tram es pot optar a seguir per la carretera que és més curta.
Si anem pel Gr travessarem totes les hortes que s'estenen entre Alcudia i Veo arribant a Veo pel mateix punt on hem eixit.
Més informació a l'enllaç:

veo

Per anar al bar del poble cal deixar el cotxe a la carretera i pujar pels carrerons a buscar-lo.

font de la pistola

A la vora del riu Veo i sota uns xops es troba la font.

camí de tales

s'uneix el camí de Tales que puja pel barranc d'Aín

collado de veo

pas del sl-cv-29 circular d'Ain a la Penya de la Campana

desviament gr

el gr333 baixa a ain pels corrals mentre que el gr36 baixa per la dreta directe al poble.

Ain

Entrem pel carrer de la Sequieta i eixim per la carretera d'Almedijar.

collao d'Alcudia

Seguim pista dreta

fuente del toro

Font que naix de dins d'una cova i l'aigua es recull en una sèquia per a regar la huerta de la Chelva.

alcudia

• Photo of juanma9413
    juanma9413 Oct 19, 2019

Muchas gracias por publicar la ruta. Track perfecto para seguir.