Circular de Ripollet al castell de Can Taió

Photo ofCircular de Ripollet al castell de Can Taió Photo ofCircular de Ripollet al castell de Can Taió Photo ofCircular de Ripollet al castell de Can Taió

November 8, 2010
November 2010

•   4.4 3 Reviews

near Ripollet, Catalunya (España)

Caminada circular des de Ripollet fins al Castell de Can Taió (Santa Perpètua de Mogoda), vorejant la zona del Mas Duran (Montcada i Reixac).

Es tracta d'una altra passejada des de la vila de Ripollet. Aquest cop, proposo prendre com a punt d'inici i final el Pavelló Municipal d'esports Joan Creus. Si hi accediu en vehicle particular, no tindreu massa dificultats per trobar lloc on deixar el cotxe.

Can Taió és una casa de finals del S.XVII. A finals del S.XIX els seus propietaris inicien una profunda reforma per convertir-la en castell i les obres finalitzen l'any 1929. Durant la Guerra Civil, el castell és ocupat per membres d'Estat Català primer i per la CNT després. L'any 1950 passa a ser propietat de la "Junta Provincial de Menores" que el converteix en orfenat. A l'actualitat és propietat de la Generalitat i està destinat a centre de refugiats, escola de jardineria i seu d'alguna associació.

Sortint de davant del pavelló d'esports, enfilarem pel carrer de Pizarro fins a trobar amb el Carrer del Padró. En aquest punt tombarem a l'esquerra per enfilar el carrer Padró fins al seu final al Camí de la Serra.

Durant el recorregut, vorejarem l'antiga zona militar de Mas Duran per anar a trobar el Camí de Can Pomada, seguirem pel camí de Can Cabanyes fins Can Roca, ja a Santa Perpetua. Arribant a la Riera Seca, tombarem a l'esquerra cap a Can Taió, que trobarem tot just passada la via del Tren. Passat Can Taió, recomano seguir pel sender paral·lel al camí i que transcorre en mig dels pins. Deixem Can Lloberes a l'esquerra fins arribar a la cruïlla amb el Camí Ral de Ripollet.

Agafem el Camí Ral a l'esquerra i el seguirem fins arribar altre cop a Ripollet pel bosquet dels Pinetons. Pel camí anirem trobant a banda i banda Can Maiol, Can Joandó, Can Sallent i Can Cabanyes (Ara Ecoparc). Creuarem els Pinetons per enfilar la baixada cap al pavelló d'esports tot travessant els parcs de la Rambla dels Pinetons.

• Photo of cristi@n
    cristi@n Mar 27, 2018

Ruta maca l'he fet corrent i m'agradat força. Gràcies per l'aportació.

• Photo of Ales01
    Ales01 Sep 19, 2018

Muy buena!! Repetiré

• Photo of Guillemcardona
    Guillemcardona Jan 14, 2019

Mai no m’hagués imaginat que caminar per Ripollet pogués ser tan interessant!