Circular al Puig dels Sumidors ( Sant Pere de Ribes)

Photo ofCircular al Puig dels Sumidors ( Sant Pere de Ribes) Photo ofCircular al Puig dels Sumidors ( Sant Pere de Ribes) Photo ofCircular al Puig dels Sumidors ( Sant Pere de Ribes)

1925
February 27, 2019
February 2019

•   4.1 4 Reviews

near Sant Pere de Ribes, Catalunya (España)

Avui hem fet un curt recorregut circular amb sortida i arribada a Sant Pere de Ribes. Els nostres objectius eren la balma de la zona de la Torreta i el Puig de Sumidors. La primera es una balma preciosa i el Puig de Sumidors un cim que ofereix panoràmiques precioses. La llàstima es que en dies com els que tenim ara, sense vent i amb mesos sense pluja, hi ha una boirina permament a l’horitzó que fa que les vistes siguin més dolentes del que serien si tinguessim un cel més net.

Aquesta caminada no presenta cap mena de dificultat especial ja que es camina força bé en tot el trajecte. Jo diria que només hi ha una petita dficultat en el tram que va des de la balma fins al cim del Puig dels Sumidors, ja que hi ha una bona pendent. En tot cas es tracta d’adaptar la marxa a l’esforç que demana la pujada.

Per preparar la caminada es va haver de netejar el corriol que va des del cim del Puig dels Sumidors fins que arribem a una torre elèctrica en la que enllacem amb una pista. Hi ha molta vegetació en aquest tram pel que si no hi passa molta gent s’acabarà perdent i caldrà tornar-lo a netejar.

PictographMonument Altitude 240 ft

PictographPanorama Altitude 551 ft

PictographPhoto Altitude 456 ft

"

Escultura que hi ha en una vivenda

PictographRiver Altitude 141 ft

Baixa seca quasi sempre

PictographTree Altitude 135 ft

Garrofers dintre de la riera de Vilafranca

• Photo of etienne.sitges
    etienne.sitges Sep 26, 2019

très belle promenade mais difficile à suivre à de nombreux endroits.
    Etienne et Anne

• Photo of pak.00
    pak.00 Dec 23, 2020

Molt bona ruta

• Photo of JaumeRibas
    JaumeRibas Jan 28, 2021

Una excursió molt agradable amb unes vistes magnífiques, la Bauma espectacular. És d'agrair la neteja que heu fet del Puig de Sumidors a la torre elèctrica m'he trobat alguna fita desfeta i l'he recompost. Les indicacions d'el recorregut ajuden molt

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jan 28, 2021

Gràcies per la valoració Jaume. La gent del CEP son molt bons, planificant rutes i netejant, si cal.

• sitges91 Jan 24, 2022

Als 1,7 km una pujada costaruda per rocam de 500 m., i 100 de desnivell, que, sense ser tècnica, t'has de dedicar. Despres fins la balma tot be. La Balma, espectacular. A partir d'aqui, cami bo, pero en el km 6,7 deixes la pista per ficar-te muntanya a munt. Acabo de fer la ruta i pot ser feia 1 o 2 anys que no pasaba ningú, per que ara la probabilitat de perdret es altisima. Pases per tarteres, en una pujada forta i sense indicadors ni fites. Un tram complicat i en el que et perderàs, de 520 m, amb desnivell de 110 que et porta a un lloc que NO TE RES D'ESPECIAL. El Puig dels Sumidors resulta del tot anodì. Pero per gustos colors. Se que lo de facil-dificl es molt personal, pero aquest no es facil. Jo recomenarè fer fer la balma i despres buscar un altre objectiu.

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jan 25, 2022

Sitges91. Sento els inconvenients . Com bé dius la qualificació fàcil-dificil depèn de cadescú. Jo no soc massa de dir que una ruta es fàcil, però aquesta m’ho va semblar. Erem un grup molt gran de gent forces anys a l’esquena i tothom ho va fer bé, sense cap cansament fora del normal. Es cert que qui ens va guiar havia netejat parts del trajecte i coneixia bé el recorregut. Ara, amb els camins bruts de passar-hi poc potser tot es molt més complicat. En tot cas gràcies per la teva opinió