Circular a Comabona (100 cims) des del pàrquing del Coll de la Bena

Photo ofCircular a Comabona (100 cims) des del pàrquing del Coll de la Bena Photo ofCircular a Comabona (100 cims) des del pàrquing del Coll de la Bena Photo ofCircular a Comabona (100 cims) des del pàrquing del Coll de la Bena

September 6, 2021
September 2021

near Maçaners, Catalunya (España)

Començem des del Coll de la Bena i
és una ruta bastant dura degut al desnivell (1.182 m) i la distància (15,07 km). Tanmateix ens permet disfrutar de paisatjes magnífics i hem observat gran quantitat de flora i fauna pirinenca tals com cabriols, voltors, papallones, cap grossos, corbs, vaques, esquirols, llargandaixos i inclús un escurçó.

Per començar deixem el vehicle al Coll de la Bena, a poc més de 2 km de Gisclareny i anem pel camí esquerre que està tancat amb un filat i que ens porta cap al Torrent de Murcurols.
Durant el trajecte observem marques taronges de la Cavalls del Vent i just abans d'arribar al Coll de Bauma trobem la Font-abeurador de Coll de Bauma i una bassa artificial pels incendis al costat d'unes taules i bancs de fusta.

Llavors anem per la pista de la dreta i seguim les marques verdes i blanques pintades a les roques i als arbres.
La pujada és consistent i està ben marcada i gaudim de vistes esplendoroses del Pedraforca.

Quan arribem al Coll de Tancalaporta és aquí on s'inicia el tram final per arribar al cim del Comabona.

Un cop realitzades algunes fotos des del cim descendim cap al Coll de Tancalaporta i hem d'anar amb precaució de no caure ja que el terreny és molt abrupte.

Per finalitzar, anirem amb la pista que ens deixa a Coll de la Bauma i fins al Coll de la Bena.

Que en gaudiu!

Pàrking del Coll de la Bena

Es troba al costat del pàrking.

Durant la ruta hem anat seguint les marques blanques i verdes i hem observat les marques grogues de La Cavall del Vent.

PictographFlora Altitude 4,864 ft

PictographRiver Altitude 4,888 ft

PictographRiver Altitude 4,892 ft

Torrent de Murcurols

PictographLake Altitude 5,176 ft

Bassa d'extinció d'incendis

Coll de Bauma

Situada en el Paratge Nacional d'Interès Nacional del Massís del Pedraforca (Reserva Nacional de caça) on no hi està permesa l'acampada ni fer foc.