Circuit pel llac Sahajarvi

August 10, 2022
August 2022

near Hauenkuono, Varsinais-Suomi (Suomi)

Recorregut fàcil, entretingut i molt ben senyalitzat al parc nacional de Teijo. Cal seguir les marques taronges que trobarem cada pocs metres, generalment consiteixen en rombs de fusta clavats als troncs dels arbres.
Comença a l'aparcament de Nenustannummi prop de la població de Teijo que dona nom al parc.
Es tracta d'un recorregut que permet recórrer diferents paisatges propis d'aquestes terres escandinaves. El primer tram passa per una zona pantanosa que transitem damunt de taulons de fusta, Més endavant ens aproparem al llac Hamarijarvi que recorrerem breument per la seva riba. Tot seguit ens desviem i ens dinsem en un bosc de coníferes fins arribar al llac Saharijarvi que dona nom al recorregut.
Trobem un transbordador que hem d'accionar amb la nostra pròpia força i amb l'ajut d'un enginyós sistema de cordes i politges. L'esforç que cal fer està a l'abast, però, de qualsevol senderista. El transbordador ens apropa a una illa al bell mig del llac on trobem una zona amb equipaments (barbacoa, lavabos, llenya...) i on ens podem fer un bon bany.
Sortim de l'illa per la banda oposada amb un altre tram de transbordador, sort que ja som una mica més experts!
Un caminet ens allunya de la riba i l'anem seguint fins a trobar un trencall, a partir d'aquí el sender puja suaument i ens condueix a una d'aquestes lloses planes que formen petites elevacions i que trenquen una mica la uniformitat d'aquests paratges. Des d'aquest altiplà rocós tenim vistes extenses sobre el llac i l'immens bosc de coníferes que configura aquest parc nacional. Ens entretenim una bona estona en aquest paratge solitari, encatifat de molsa i líquens i que ens permet recrear la vista en la llunyania.
Ja només cal seguir els senyals taronges que entremig de frondosa vegetació ens condueix de nou a l'aparcament on hem deixat el cotxe aquest matí.
Ens ha encantat aquesta ruta, per la seva varietat de paisatges, per l'alicient d'aturar-se en una illa i per la manera d'arribar-hi tan peculiar. Molt i molt recomanable.
Els plànols del parc la titllen de difícil però nosaltres l'hem trobat força assequible, si més no en un dia d'estiu assoleiat, ja que està molt ben senyalitzada i no ens ha sembla que hi hagués trams especialment durs o de risc.