Circ dels llacs de Pessons, AND

August 1, 2021
August 2021

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

- Llac de Pessons (estany primer) - Estany Forcat - Estany Rodó - Estany de Meligar - Estany de les Fonts--

Ruta circular pels estanys de Pessons i d'altres del circ, per un camí molt fresat i marcat amb un punt groc tot el recorregut.

ACCÉS : Per la carretera andorrana CG-2 que porta de Les Escaldes al Pas de la Casa, un cop s'ha passat el poble de Soldeu començant ja la pujada al Pas de la Casa (passat també la boca d'entrada al túnel) hi ha les indicacions a l'estació d'esquí de Pas de la Casa-Grau Roig, també Granvalira. En el gran aparcament a peu de pistes deixem el vehicle.

DESCRIPCIÓ : Iniciem la ruta a peu de remuntadors, a l'esquerra de l'aparcament, i seguirem els cartells i els punts GROCS.

Comencem pujant per una pista d'esquí fins que els cartells ens indiquen el camí a la dreta dins el bosc i que ens portarà fins el primer llac, inici i final del circuit dels llacs, on hi ha un restaurant.

Aquest primer tram és el més dret i costerut, la resta de circuit és anar transitant per entre llacs i llacunes, rierols i flors de tota mena.

Nosaltres vam fer una ruta circular que ens va permetre visitar una desena de llacs i basses: Pessons, Forcat, Redó, Meligar, Fonts.... Naturalment és un circuit que es pot escurçar o recular a desig del caminador i qualsevol moment és bo per fer una aturada.

El lloc és molt bonic i podem gaudir, no només dels estanys i basses, sinó també d'un magnífic espai d'alta muntanya amb pics i crestes a l'abast de pocs.