Circ de Troumouse 08-07-2010 volta reduïda

Photo ofCirc de Troumouse 08-07-2010 volta reduïda Photo ofCirc de Troumouse 08-07-2010 volta reduïda Photo ofCirc de Troumouse 08-07-2010 volta reduïda

July 19, 2010
July 2010

near Gavarnie, Midi-Pyrénées (France)

Sortim de l'agradable "Hotellerie" de Le Maillet (interessant estada gastronòmica) i tallem tots els revolts de la carretera pel sender que puja directe. Esquivem l'aparcament i la gent anant directes cap a la Verge per rierol i d'allà tallem per sender ben traçat cap els llacs dels Aires, al fons d'aquest impressionant circ, on trobem gran quantitat de bestiar oví, boví i humà pasturant vora l'aigua. No cal anar a la part de dalt del salt d'aigua, no es veu gaire cosa. Retorn entre l'erossió glacial i baixada en ziga-zaga cap a la "Gave des Touyeres", aquí sí que es veu el salt. En arribar a una mena de resclosa tallem cap a l'Oest per estalviar, el sender no és molt fresat però es troba fàcilment. Retornem a Le Maillet passant per una altra cascada i sense trepitjar la carretera. A La Maillet us donaran tota mena d'explicacions, el "guarda" té unes ganes de xerrar i explicar coses que no te les acabes en tres dies.