Circ de Colomers - Vall d´Arán (Ruta dels llacs)

Photo ofCirc de Colomers - Vall d´Arán (Ruta dels llacs) Photo ofCirc de Colomers - Vall d´Arán (Ruta dels llacs) Photo ofCirc de Colomers - Vall d´Arán (Ruta dels llacs)

2070
October 1, 2018
September 2018

•   4.8 3 Reviews

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Espectacular ruta circular a peu, pel Circ de Colomers a la Vall d´Arán.

Sortida i arribada de la ruta, des de la pista que puja de Banys de Tredòs.

Accés al punt de sortida, seguim la carretera de Viella al Port de la Bonaigua i quan arribem a Salardu agafem a la dreta carretera direcció als Banys de Tredòs, passat els Banys i uns quatre kilòmetres desprès, arribem al aparcament sota el refugi de Colomers on deixem el cotxe. A l´estiu i fins el 15 de setembre la carretera que va dels banys fins al aparcament sota el refugi de Colomers esta tancada. La pista, en la seva major part, esta asfaltada i es puja bé amb un turisme normal.
Sortim del cotxe i de seguida agafem camí GR de pujada ben marcat direcció Sud, passem el pla de Planhòles dera Lòssa i creuem el riu d´Aiguamoix, enfilem un tros més i arribem a una cruïlla on tornarem de baixada, pocs metres més i arribem a la pressa del Llac Major de Colomers, creuem la pressa i passem per sota del refugi vell, seguim un tros i trobem una cruïlla que va al Port de Caldes, nosaltres seguim a l´esquerra, passem pel costat del refugi nou de Colomers i seguim pujant fins l´estany Mort on deixem el GR, a partir d’aquí seguim camí amb pintades vermelles i fites de pedra, continuem pujant i deixem una altre cruïlla, passem pel llac de Cabidornats i per un rosari de petits llacs, després de passar un vivac pugem més decididament a un altre llac i al coll de Pòdo, des d´aquí tenim un espectacular mirador de varis llacs de tot aquest impressionant circ, veiem a la nostra dreta el Tuc de Ratera, segueix el Gran Tuc de Colomers, i La Creu de Colomers, al Nord, veiem la gran mola del Tuc de Mauberme que destaca a l´horitzó. Creuem el coll i comencem el descens en direcció Nord-Est, tot seguint les fites i pintures vermelles ens baixant al llac de Pòdo, desprès de creuar el llac girem direcció Nord i baixem al llac Obago on tornem a agafar un GR, continuem baixant i passem pel llac Rodó, el llac Llong, i pel Coret deth Clòto, girem direcció Ponent i en poca estona arribem a la cruïlla on hem pujat fa unes hores, ara ja només ens queda baixar pel mateix camí fins arribar al aparcament on acabem la ruta.

Espectacular ruta d´aquest impressionant circ, on podem gaudir de molts bonics llacs, també tenim boniques vistes dels grans cims d´aquesta zona. Durant tota la ruta passem per camins marcats amb pintura de GR o vermella i amb fites de pedra. La ruta, no té cap dificultat rellevant, encara que cal estar acostumat a seguir rastres de camins.

Aparcament

Tuc de Pòdo

Vivac

• guilli_san Mar 31, 2019

Bones,volia fer aquesta ruta amb la meva dona i dues filles de 8 i 11 anys creus que es pot fer?

Terricat Apr 5, 2019

Bones guilli_san,

Aquesta ruta, recordo que no té cap dificultat rellevant, no obstant aconsello fer-la sensa neu i a l´estiu quan el dia es llarg i amb bon temps, ja que pugem quasi a 2.600 metres i sera quan millor la gaudirem. Tambe aconsello portar GPS.
    Espero que la gaudeixis com ho vaig fer-ho jo.
    Salut i bones caminades.

Terricat.

• Photo of Emili A.
    Emili A. Sep 22, 2020

La ruta és preciosa, la dificultat tècnica és moderada.
    A tenir en compte què la longitud i el desnivell de la ruta no tenen res a veure, al menys per mi amb 68 tacos amb 25 un passeig, amb lo mateix per contrades més baixes on el terreny és molt menys àrid i fàcil de trescar.

Terricat Sep 22, 2020

M'alegro Emili A que t'hagi agradat aquesta ruta.

• joannunyez Aug 30, 2021

Hola Terricat. Moltes gràcies per compartir aquesta ruta. Et volia fer una consulta: el temps de gairebé 8 hores entenc que és amb parades incloses, oi? de caminada estricta (a ritme normal per a una persona adulta), creus que pot ser de menys de 6 hores? I ja posats, es pot retallar a l’inici o el punt de sortida i arribada ja és el més a prop del Refugi de Colomers? T’ho pregunto perquè veig que hi ha diverses possibilitats, sortint del Plan des Banhs, per exemple.
    Moltes gràcies de nou i salutacions

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Aug 22, 2022

Ruta realment fantàstica i amb un entorn realment bonic. Et permet gaudir de gairebé tots els estanys que hi ha al circ de Colomèrs. L'he fet ara a l'estiu i ja és bonica, a la primavera amb l'esclat de les flors, crec que encara ha de ser més bonica.

• Photo of Irina20
    Irina20 Sep 20, 2023

Moltes gràcies per compartir la ruta.
    Vam gaudir moltíssim del paisatge i de tots els estanys. Molt recomanable! 😊
    En el nostre cas vam decidir no pagar taxi i vam pujar i baixar des dels banys de Tredòs caminant i acaben surtin uns 20 quilòmetres.

Terricat Sep 20, 2023

Hola joannunyez referent el temps que vaig estar fent la ruta, és contant les parades per menjar i fer fotos. Crec, com tu dius, sense fer parades el temps pot ser unes 6 hores.
    En quant les variants per fer la ruta, ho tindries que mirar sobre el mapa i veure les diferents possibilitats que tens.

Terricat Sep 20, 2023

M' alegro Nan Pagès que t' hagi agradat aquesta ruta.
    Gràcies pels teus comentaris i valoració.

Terricat Sep 20, 2023

M' alegro Irina20 que us hagi agradat aquesta ruta.
    Gràcies pels teus comentaris i valoració.