Circ de barroude

November 22, 2009
November 2009

near Le Plan, Midi-Pyrénées (France)

Punt d’inici: Per arribar, es deixa el cotxe a un petit aparcament de terra que hi ha un cop passat el túnel de Bielsa (enmig dels revolts, abans d’arribar al desviament cap a Piau Engaly) (1.400 m).

Des d’allà agafem una pista (punt d’inici del track) que es va endinsant a la vall, seguin el riu Barrosa i acaba en un bellíssim circ glaciar del mateix nom. Consisteix en una agradable passejada fins al refugi de Barroude a 2.373 m (2h30'-3h). Ubicat a Neste de la Gela, als llacs del Barroude. Als peus del bonic circ de Barrosa i a l’est del pic de Troumouse.

Nosaltres l’hem fet al 22/11/2009 amb neu. El fort vent ens va impedir fer l’endemà la cresta del Troumose (però tornarem! Val la pena). Si més no el refugi tenia oberta la part lliure i és genial! Molt acollidor, espaiós, de fusta, amb llum, taules i matalassos (per una dotzena de persones).

Aquest refugi permet moltes opcions: Pics Gerbats, Blanc, Troumouse, Barrosa i La Múnia (indicats amb waypoints), bon lloc pels col•leccionistes de 3000. Travessies al circ de Barrosa, circ de Pinara, Circ de Pinara Héas i Piau Engaly...

Heid

Troumouse

• Photo of Víctor González Ripoll
    Víctor González Ripoll Jun 27, 2016

Ruta ideal para hacer en invierno, con nieve. El refugio muy positivo, incluso habia un desfibrilador.