Cirat - Salt de la novia - Miradorde Cirat - Fuente Jarica - Cirat

Photo ofCirat - Salt de la novia - Miradorde Cirat - Fuente Jarica - Cirat Photo ofCirat - Salt de la novia - Miradorde Cirat - Fuente Jarica - Cirat Photo ofCirat - Salt de la novia - Miradorde Cirat - Fuente Jarica - Cirat

January 6, 2020
November 2019

near Cirat, Valencia (España)

Aquesta es una ruta que transcorre en el seu inici per una vall, on es pot gaudir de una bona tranquilitat. Al final d'aquesta vall s'arriba al salt de la novia, un lloc amb molt d'encant i ple d'aigua. Després de deixar el salt de la novia s'ascendeix fins el mirador de Cirat des d'on hi ha una molt bona vista de Penyagolosa.

La ruta comença a la part sud de Cirat, on es pot deixar el cotxe. Eixirem del poble per una pista forestal asfaltada que no tardarà en dividir-se en dos, s'ha d'agafar la pista de la dreta i poc després ens desviarem pel sender de l'esquerra on comença a estar indicada la direcció del salt de la novia.

Una vegada en aquest sender es seguirà sempre direcció el salt de la novia, passant per dins d'una vall molt tranquila, i arribant finalment a un encreuament amb moltes direccions.
En aquest encreuament, s'agafarà primer la direcció salt de la novia per anar fins el salt i, porsteriorment, quan tornem al encreuament, agafarem la direcció mirador salt de la novia per començar a ascendir per la muntanya.

Arribats al mirador, i després de contemplar les vistes, es seguirà per la pista forestal cap a la dreta direcció masia del curra. Poc després, trobarem un encreuament que agafarem cap a l'esquerra.

Continuant per aquesta pista forestal vorem un nou encreuament de pistes forestals, on, s'ha d'anar amb compte, ja que, s'ha de seguir per la pista forestal de l'esquerra que està un poc perduda (s'ha de passar per davant d'un mas enderrocat).

Caminant per aquesta pista forestal vorem un desviament cap a l'esquerra amb direcció Cirat per font de la Jarica. Aquesta direcció s'ha d'agafar després, ja que, primer seguirem per la pista forestal per arribar fins el mirador de Cirat.
Una volta vist el mirador, tornarem per on hem vingut i, ara si, agafarem el sender amb direccio font de la Jarica per començar a baixar cap a Cirat.

Baixant per aquest sender arribarem a una pista forestal que s'ha de seguir recte continuant la direcció que portàvem. Aquesta direcció ens farà passar per la font de la Jarica i ens farà arribar fins Cirat, on acabarem la ruta.

Cap a l'esquerra (direcció Cirat)

Direcció salt de la novia (pel sender)

Cap a la dreta

Encreuament

Mirador de Cirat

Seguir recte per la pista forestal