Cirat-Cova Matrillas-El Tormo-Riu Millars

Photo ofCirat-Cova Matrillas-El Tormo-Riu Millars Photo ofCirat-Cova Matrillas-El Tormo-Riu Millars Photo ofCirat-Cova Matrillas-El Tormo-Riu Millars

September 20, 2021
September 2021

near Cirat, Valencia (España)

Ruta amb dos parts ben diferenciades i és recomanable fer-la a l'estiu . La primera part és un bonic sender pel mig del bosc, eixim des de l'àrea recreativa i platja fluvial de Cirat i seguint un sender local pugem a la Collada Blanca on hi ha una antiga urbanització abandonada. Seguim per la carretera i als pocs metres agafem una pista cap a l'esquerra que ens duu a la Cova Matrillas i el Barranc del Llop. Continuem per aquest bonic sender fins a la pedania d'El Tormo. A partir d'ací comença la segona part, baixem cap al riu creuant la carretera, ens trobem una despenjada amb corda fixa d'uns 4 metres, no és difícil però heu d'estar àgils. Arribem al riu i seguim un camí vora riu. De seguida veiem un bonic toll on podem fer una capbussada. Continuem remuntant el riu seguint el camí, però haurem de creuar quatre vegades i en alguna ocasió caminar per dins del mateix, no us amoïneu perquè l'aigua no supera el nivell de la cintura. És recomanable calçat que es puga mullar o dur unes sandàlies aquàtiques en la motxilla per superar aquest tram. Abans d'arribar a la presa de Vallat eixim per la dreta on hi ha una casa en ruïnes, l'accés està una mica amagat per la vegetació. Després de passar la central hidroelèctrica agafem una drecera per l'esquerra que ens duu a l'antiga urbanització abandonada que ja hem passat amb anterioritat. Des d'ací tornem al punt d'inici pel sender ja conegut. Acabem fent una refrescant capbussada en la platja fluvial de Cirat. Advertència: m'informa gent d'aquestes contrades que a vegades el cabal del riu va crescut perquè solten aigua de la central hidroelèctrica i resulta arriscat i perillós, així que una mica de seny i si veieu el riu crescut no hi entreu, gireu cua i torneu pel mateix camí. Sempre prudència.

Aparcament Cirat.

Segona cova Matrillas.

PictographRiver Altitude 1,421 ft

Barranc del Llop.

Cruïlla. Caseta El Pairón.

Església El Tormo.

Carretera i baixada al riu.

Descens per corda fixa.

PictographBeach Altitude 1,108 ft

Platja fluvial.

Cal creuar el riu 2.

Per dins un ramal del riu 3.

Per dins ramal del riu 4.

PictographRuins Altitude 1,159 ft

PictographRiver Altitude 1,150 ft

Séquia.

PictographWaterfall Altitude 1,146 ft

Presa Vallat.

PictographTunnel Altitude 1,185 ft

Central hidroelèctrica Cirat.

Drecera cap a l'esquerra.