← Part of Likya Yolu (Lycian Way) Rotaları

Photo ofÇıralı-Olimpos-Musa Dağı-Adrasan, Likya Yolu (Lycian Way), Kumluca, Antalya, 2017-10-26 Photo ofÇıralı-Olimpos-Musa Dağı-Adrasan, Likya Yolu (Lycian Way), Kumluca, Antalya, 2017-10-26 Photo ofÇıralı-Olimpos-Musa Dağı-Adrasan, Likya Yolu (Lycian Way), Kumluca, Antalya, 2017-10-26

October 26, 2017
October 2017

near Çıralı, Antalya (Türkiye)

Çıralı-Olimpos-Musa Dağı-Adrasan, Likya Yolu (Lycian Way), Antalya, 2017-10-26
Yürüyüşümüz Çıralıdaki Armina pansiyonun önünde başlıyor. Kumsalı aşıp Olimpos antik kentinin girişinde ücretin 20 TL olduğunu öğrenince gişedeki bayanın da önerisiyle derenin karşısına geçip antik kente giriyoruz, dere boyunca ilerleyip tel örgüye gelince işaretleri izlemeye başlıyoruz. Bu yönde çıkıştaki bitki örtüsü çok güzel, sürekli gölgede yürüyorsunuz ve eğim çok dik değil. Bu rota yazın bile yapılabilir. Zirveye doğru ve sonrasında bitki örtüsü değişiyor, daha kuru bir arazi, ama çoğunlukla gölgedesiniz. Son birkaç km. yi narenciye , nar bahçelerinin arasında ilerliyorsunuz. Bir evin önünde bir kız çocuğu taze sıkılmış nar suyu satıyordu. Son kısım Adrasan'ın kıyı şeridinde yürünüyor ve bitiş noktası, Gelidonya feneri rotasının (Karaöz) başlangıcı. Tabelalardaki mesafelerde Olimpos her ikisinde de 16km yazılmış; Karaöz 23km olunca Olimpos 18km olmalıydı.

• Photo of Shushan Rubenian
    Shushan Rubenian Jun 19, 2020

Hi, which one is Musa dagh in pictures?

• Photo of Necdet Kucukarpaci
    Necdet Kucukarpaci Jun 19, 2020

Actually, none of them. First picture, the peak with the clouds is of Tahtali mountain which is to the north. Musa is the one which you climb over and around on the way south to the Adrasan bay.

• Photo of Shushan Rubenian
    Shushan Rubenian Jun 20, 2020

Ah, OK, thank you very much.