Cinque Terre - Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore

Photo ofCinque Terre - Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore Photo ofCinque Terre - Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore Photo ofCinque Terre - Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore

October 8, 2022
October 2022

near Fegina, Liguria (Italia)

Estan de vacances a Itàlia, avui hem fet la ruta dels pobles de Cinque Terre, ha estat un dia molt intens, entre caminades, visites i voltes pels pobles, doncs de ben matí hem agafat el tren que ens ha portat fins a Monterosso i a partir d'aquí hem començat la ruta d'avui.
Un cop a Monterosso hem passejat per la platja, hem vist l'estàtua gegant i repassat els itineraris de senders que resseguirem.
Hem començat direcció a Vernazza i passant per la Torre Aurora arribem al l'altre costat de poble, on hi donem una volta gaudim de la vellesa i estètica de l'entorn, i els que ens ha cridat l'atenció ha estat l'església Oratorio Mortis et Orationis, pel munt de representacions d'esquelets.
Deixem el poble de Monterosso i continuem la ruta cap a Vernazza per itineraris molt marcats, que degut a la gran afluència de turisme, cal que disposeu del bitllet de tren a ma, doncs aquests trams, encara que siguin a peu, són de peatge i queden validats amb el bitllet.
En aquesta època de l'any, en aquest tram, em trobat molta afluència de turisme, que al ser senders estrets, t'has d'adaptar el caminar perquè es formen files constants durant tot el camí, i es fa difícil circular o caminar al ritme que et proposes, fins i tot diria que ha estat agoviant.
Tot queda apaivagat gràcies a l'entorn, les costes i paisatge que t'ofereix en tot el recorregut és preciós. Costa abrupte, vegetació mediterrània i moltes vegades fent recordar a la Costa Brava, res menys preable, ans el contrari.
Amb tot, quan comencem a divisar el poble de Vernazza, ressorgeix un pintoresc paisatge totalment harmonitzat amb l'entorn.
Un cop a Vernazza, hi donem un tom pels pintorescos carrer, també massificats de turisme, però que realment val la pena per la peculiaritat del indret.
Visitem La Chiesa di Santa Margherita di Antiochia, i després d'un mos i refrescar-nos de debò per la calor que fa, reprenem la ruta direcció a Corniglia.
Aquest tram, probablement al ser al mig de les caminades de Cinque Terre, no ens hem trobat tanta afluència de turisme i ha estat d'agrair, com un regal després del primer tram.
El paisatge no desmereix, continuem trobant racons i cales, penya-segats i contrastos de natura durant tot el camí fins que tornem a tenir de nou les vistes pintoresques del proper poble, Corniglia.
Un cop arribem a Corniglia, el primer que ens trobem és la Chiesa Di San Pietro, aprofitem de nou per un refrigeri, passejar i visitar el poble i com que el sender que continua direcció a Manarola està tancat per esllavissaments, hem agafat el tren fins a Manarola.
Un cop a Manarola, on també hi hem trobat molt de turisme, l'hem voltat pels encantadors carrers i per gaudir de la seva bellesa, hem anat fins al mirador, doncs les llums del cap vespre, ens ha regalat unes fotos del poble impressionants.
De nou agafem el tren i anem cap a Riomaggiore, en aquest poble i apurant la jornada, l'hem visitat ja de nit, i com no tampoc perd el seu encant amb les llums dels carrers i tot pujant fins a l'església de Sant Giovanni Battista, regalant-nos amb instantànies que sempre més recordarem.
I ara si que fent camí de tornada, tornem agafar el tren fins a l'Spezia i de volta cap a l'apartament per agafar forces per l'endemà continuar ruta.

PictographPhoto Altitude 94 ft

PictographPhoto Altitude 106 ft

Voltant per Vernazza

PictographPhoto Altitude 33 ft

Photo ofChiesa di Santa Margherita di Antiochia Photo ofChiesa di Santa Margherita di Antiochia Photo ofChiesa di Santa Margherita di Antiochia

Chiesa di Santa Margherita di Antiochia

PictographPhoto Altitude 50 ft
Photo ofSortim de Vernazza i continuem ruta direcció a Corniglia Photo ofSortim de Vernazza i continuem ruta direcció a Corniglia

Sortim de Vernazza i continuem ruta direcció a Corniglia

PictographPhoto Altitude 87 ft

PictographPhoto Altitude 192 ft

Vistes de Vernazza

PictographPhoto Altitude 371 ft

La costa i sender a Corniglia

PictographPhoto Altitude 700 ft
Photo ofRefrigeri a mig camí i vistes de Corniglia al fons Photo ofRefrigeri a mig camí i vistes de Corniglia al fons Photo ofRefrigeri a mig camí i vistes de Corniglia al fons

Refrigeri a mig camí i vistes de Corniglia al fons

PictographPhoto Altitude 691 ft

Fent ruta

PictographPhoto Altitude 389 ft

Arribant a Corniglia

PictographPhoto Altitude 359 ft
Photo ofHem arribat a Corniglia i Chiesa Di San Pietro Photo ofHem arribat a Corniglia i Chiesa Di San Pietro Photo ofHem arribat a Corniglia i Chiesa Di San Pietro

Hem arribat a Corniglia i Chiesa Di San Pietro

PictographPhoto Altitude 138 ft

Voltant per Riomaggiore

PictographReligious site Altitude 227 ft
Photo ofEsglésia de San Giovanni Battista i voltant pel poble de Riomaggiore Photo ofEsglésia de San Giovanni Battista i voltant pel poble de Riomaggiore Photo ofEsglésia de San Giovanni Battista i voltant pel poble de Riomaggiore