Photo ofCingles de Llevant de la Mola. De la font de la Tartana a Roca Mur , coll d'Eres i Montcau Photo ofCingles de Llevant de la Mola. De la font de la Tartana a Roca Mur , coll d'Eres i Montcau Photo ofCingles de Llevant de la Mola. De la font de la Tartana a Roca Mur , coll d'Eres i Montcau

February 13, 2020
February 2020

near Matadepera, Catalunya (España)

Aquesta circular va per la banda menys coneguda de la serra de Sant Llorenç del Munt, la vessant de llevant.
Sortim de la Font de la Tartana a Matadepera , vora el restaurant de Can Solà del Racó. Seguim pista fins a Can Torres i anem a buscar les senyals de la Matagalls-Montserrat (vermell/verd) direcció NE, passem sota la emboirada Castellassa de Can Torres i per damunt del mas Sabater Vell fins a la ermita de les Arenes. Som a la vall del Ripoll.
Deixem la Matagalls-Montserrat per endinsar-nos cap el Pi de les Quatre Besses del Dalmau, seguim la serra del Bonaire deixant sota la nostra dreta la Pedra d'Aliga i la Vall d'Horta.
Davant tenim la característica Roca Mur o Máquina de Tren, busquem el corriol i aconseguim pujar dalt. Tenim molt bona vista de la banda est de la serra de Sant Llorenç, destaca la Morella i les formacions de les Fogueroses.
Baixem cap a la esplèndida casa del Marquet de les Roques i seguim amunt el torrent fons la font del Llor, una de les poques que sempre raja. Ara toca pujar de nou fins coll de Llor, deixem els Emprius darrera nostre i altre cop amunt fins a Coll d'Eres.
Pugem al Montcau, perque no sigui dit. Nomès queda seguir el conegut camí fins assolir la Mola i tornar a baixar pel camí dels Monjos amb la variant final per retrobar l'auto a la font de la Tartana.

Una bonica volta, durilla per la llargada i el desnivell total, però sense dificultat tècnica.

PS. La varem fer el 2010, ja feia tracks, però encara no els pujava.

Coll d'Eres

06-NOV-10 2:30:27PM Coneguda cruïlla, camí principal de Coll d'Estenalles a la Mola per la Carena del Pagès

Coll de Llor

06-NOV-10 1:56:34PM De coll d'Eres baixant trobes la cova Simanya. Cruïlla, per anar cap a Mura, vall d'Horta o Emprius

Diposits

Lloc habitual on aparcar per fer la pujada curta a la Mola pel camí dels Monjos

Font del Llor

06-NOV-10 1:22:17PM Bonica font, lloc adient per fer l'entrepà, especialment a l'estiu. La seva aigua va al Ripoll.

Font Tartana

Punt de sortida. Antigament hi anava molta gent a buscar aigua, diu que rajava molt.

La MOLA

Punt més alt de la carena. Es un 100 cim de la FEEC

El Montcau

L'altre "100 cims" de la serra de sant Llorenç. Més al Nord.

PictographTree Altitude 1,637 ft

Pi 4 Besses

06-NOV-10 11:15:41AM Arbre monumental, cal fer un corriol per visitar-lo.