Photo ofCims occidentals del Cadí des del Pradell: Cap de la Fesa, Cap de la Costa Verda, Torreta de Cadí, Tres Canaletes Photo ofCims occidentals del Cadí des del Pradell: Cap de la Fesa, Cap de la Costa Verda, Torreta de Cadí, Tres Canaletes Photo ofCims occidentals del Cadí des del Pradell: Cap de la Fesa, Cap de la Costa Verda, Torreta de Cadí, Tres Canaletes

November 14, 2023
September 2023

near Ansovell, Catalunya (España)

Tornem al Cadí, a la seva part occidental, per recórrer la carena de cims fins al de les Tres Canaletes o Pujolar de Roca Grossa.

Accedim des del Pradell, per la pista de 7 km que s'agafa passat el km 67 de la carretera C-467 de Tuixent a la Seu d'Urgell, prop d'Adraén. Aparquem just abans de la tanca i seguim la pista, que coincideix amb el PR-C 122. Després de 1.6 km, arribant a un collet, un pal indicador ens mena per un corriol a l'esquerra en forta pujada. Pugem pel Prat dels Gosolans evitant les ziga-zagues de la pista. En el darrer revolt, deixem el PR i pugem directament fins al Cap de la Fesa (2382 m) on ja podem gaudir de les magnífiques vistes dels penya-segats de la cara nord del Cadí i de la vall del riu Segre, des de la Cerdanya fins a la Seu d'Urgell.
Continuem per la cresta baixant i pujant, passem pel Cap de l'Orri (2375 m), i seguim fins al Cap de la Costa Verda (2436 m). Continuem endavant, baixem fins al Portell del Cadí, travessem el prat en diagonal i pugem al rocall per un dels passos que hi ha. Ja veiem la Torreta de Cadí (2562 m) una mica més endavant. La Torreta és el cim més alt de la part occidental del Cadí. És un magnífic mirador tant de la part nord com de la sud de la serra. Fins aquí havíem arribat en una sortida anterior. Així que decidim continuar per la cresta admirant les canals que s'enfilen per la cara nord, les Tres Canaletes, Canal de l'Orri, Canal de Gónec i Canal del Migdia. Ens ajuntem amb el GR que puja del Coll de Jovell i arribem al Pic de les Tres Canaletes o Pujolar de Roca Grossa (2608 m).
Fins aquí haurem fet uns 7,8 km. La tornada la farem desfent camí però, sense passar per la cresta, seguim, ara sí, el PR-C 122 fins arribar a la pista. Seguim la pista fins el primer revolt i desfem el camí de pujada fins al Pradell.

La ruta no té cap dificultat tècnica i només cal bona forma física.