Cims del Cadí

August 18, 2014

near Gósol, Catalunya (España)

Aparquem els cotxes a Josa (1446m). Una miqueta més abaix del poble agafem el GR 150.1 (hem de creuar la carretera). El GR ens portarà fins al coll de Jovell (1791m), seguim el GR. Després d'un temps arribem al pic de les Tres Caneletes (2608m). Seguim tota l'estona el GR. Un cop estem a peus del Vulturó, ens desviem a la dreta i agafem un caminet cap al cim (2653m). Baixem pel mateix i tornem al GR. Seguim cap al Costa Cabirolera. Uns metres abans del pic (2606m), ens desviem cap a la nostra esquerra. Cim!
Tornem a incorporar-nos al GR. Als peus del Costa Cabirolera observem un camí a la nostra dreta. L'agafem. Minuts després ens trobem a Cortal dels Cortils. Continuem pel camí que puja davant nostre. Arribem al Pas dels Gosolans (2430m). I baixem a dormir al refugi Prat d'Aguiló.
Al dia següent, pugem al Pas dels Gosolans. Ens incorporem al camí de l'esquerra . Arribem al Comabona (2597m). Tornem al Pas. Agafem el PR C-124 i ens dirigim al Prat Llong. I d'aquí cap al Coll de les Bassotes (1873m). A la nostra dreta (direcció Gósol) hi ha un camí-pista. L'agafem. Temps després, al Pont de Cerneres ens toparem amb la carretera. Farem un tros petit per aquesta. Uns metres més amunt, veurem el GR 107.2 a la nostra dreta. Hem d'estar atents perquè COSTA IDENTIFICAR-LO. I el GR ens portarà a Josa.

P.D: El recorregut és molt BONIC, però MOLT LLARG. A l'estiu hem d'anar amb compte per la calor.