Cim Matagalls des de Collformic, pel GR 5.2

Photo ofCim Matagalls des de Collformic, pel GR 5.2 Photo ofCim Matagalls des de Collformic, pel GR 5.2 Photo ofCim Matagalls des de Collformic, pel GR 5.2

May 8, 2014
April 2014

•   4.3 2 Reviews

near El Brull, Catalunya (España)

Senzilla però imprescindible ruta al cim del Matagalls, seguint els senyals del GR 5.2.

"0,00 km (1144 m). Se surt de la banda NE de la carretera, on hi ha una petita esplanada amb un plafó informatiu. A l'altre cantó de l'asfalt es deixa el restaurant de Collformic i, més lluny i amunt, el pla de la Calma. A l'esquerra del plafó es pren un caminet amb les marques blanques i vermelles del GR 5-2 que
se seguiran durant tot el recorregut.
0,10 km (1169 m), 0 h 03 min. Es travessa una pista i es continua pel camí que remunta en direcció NE per la carena dels Roures.
0,56 km (1283 m), 0 h 20 min. Es creua una altra pista i se segueix ascendint en la mateixa direcció amb tendència però a flanquejar cap a llevant fins al pla de la Barraca.
1,08 km (1362 m), 0 h 35 min. Després de deixar a l'esquerra el turó de les Besses, s'arriba al pla de la Barraca. Es voreja per la dreta el turó del Pla de la Barraca i es travessa un altre pla, on es troba una poua de neu.
1,44 km(1368 m), 0 h 40 min. Es creua un torrent i s'inicia una pujada força dreta i rocosa en direcció SE.
2,51 km (1524 m), 1 h. Un cop vorejat per l'esquerra el turó Gros, s'és al collet de l'Estanyol. Es continua vorejant per l'esquerra el turó de Morera fins al coll de Llops.
2,83 km (1555 m), 1 h 05 min. Poc abans d'arribar al coll de Llops, es deixa un camí a l'esquerra que duu a la font de la Rosa en poc més de 100 m. Es prossegueix pel camí, es passa pel coll de Llops i es comença l'ascensió final cap al NE fins al cim del Matagalls.
3,50 km (1697 m), 1 h 30 min. Un cop al cim, cal desfer el recorregut fins al punt d'inici.
7,01 km (1144 m), 2 h 30 min. Collformic. Punt de partida i final del recorregut."(http://www20.gencat.cat/estatics/PalauRobert/RutesCat/pdf/3937-El%20Matagalls%20des%20de%20Collformic-Catala.pdf)

Pla de la Barraca

Font de Collformic

cim Matagalls

Collformic

• Bofmur Aug 9, 2014

La ruta se sigue fácilmente con el track.
    El punto medio, con la cruz coronando la cima, te puede dejar boquiabierto en un día despejado, vistas espectaculares.

Xrunning⛰ Aug 9, 2014

Gracias Bofmur, ciertamente, con el track y las señales rojiblancas del GR no hay riesgo de pérdida. Salut!

• Photo of oriolpros

Bona clàssica

• Photo of PARRA39
    PARRA39 Aug 19, 2020

Puja i baixar son 7km?es pot pujar be am nens?

Xrunning⛰ Aug 19, 2020

Sí PARRA39, 7 kms aptes per a nens, cap pas exposat ni perillós.