Photo ofCim del Moixerò pel Coll de la Trapa i tornant pel Coll de Pendis (Parc Natural del Cadí Moixerò) Photo ofCim del Moixerò pel Coll de la Trapa i tornant pel Coll de Pendis (Parc Natural del Cadí Moixerò) Photo ofCim del Moixerò pel Coll de la Trapa i tornant pel Coll de Pendis (Parc Natural del Cadí Moixerò)

1949
October 1, 2023
September 2023

near Pedra, Catalunya (España)

Ascens: 455m Descens: 462m Temps 5:54 Moviment: 2:53 Aturat: 3:00 Km: 8.8
La serra del Moixeró està encaixada entre la serralada del Cadí i el massís de la Tosca i separa el Berguedà de la Cerdanya .
El punt més alt és les Penyes de Moixeró de 2275m, a l’oest del mateix s’aixeca un cim més modest, el Moixeró de 2089m, en la placa de fusta que hi trobem en el cim hi posa 2091m, de fàcil accés per la seva vessant nord, per la banda de la Cerdanya.
Agafarem la pista que surt de Riu cap el Serrat de les Esposes i el Coll de Pendís. En un principi està asfaltada i posteriorment passa a ser camí. Seguim fins que arribarem a la cruïlla de les pistes del Coll de Pendís i del refugi d’Ingla.
42º18’33.8” N 1º47’49.9” / 42.309380 1.797187 / 42º18.575 N 1º47.829 E
Creuem la tanca metàl·lica i trobem una bifurcació, girem a l’esquerra pel Camí de Moixeró i en direcció al Coll de Moixeró. De moment, anirem seguint per aquesta pista, on avui hi trobem tot de senyals de la Salomon Ultra Pirineu de 100Km i 6600m de desnivell positiu amb sortida i arribada a Bagà.
Seguirem per aquesta ombrívola pista, que s’agraeix. Passarem per una tanca de bestiar quan arribem al Coll de la Trapa des d’on podrem des d’on podrem gaudir d’unes magnífiques vistes de la Cerdanya. Continuem pujant, trobarem una biga en vertical i un cable a mode de tanca.
Seguim per la pista i després d’una peita baixada i una llarga pujada arribarem a un collet. Continuem pel camí fins que arribarem al Collet d’Agre, una petita explanada. Continuarem pista avall en direcció a la Font Freda, un abeurador.
En poca estona arribarem al Collet de la Moixa, més gran que l’anterior amb unes magnífiques vistes, tant de la Cerdanya francesa amb el Carlit i els Perics com de la catalana, on no hi conec massa els cims i davant d’aquests hi podem veure les muralles del Cadí.
En aquest a la dreta hi tenim un turó i a la seva dreta el Coll de la Font Freda de Riu que hi pujarem seguint una drecera.
Quan arribem a aquest prat el camí de Moixeró queda tapat per l’herba i torna a parèixer una mica més amunt . quan s’inicia la corba a la dreta trobarem un petit corriol a l’esquerra que prenem com a drecera i que en portarà al Coll de la font Freda.
Si la vista que teníem abans de pujar ja era interessant, ara quan tot just arribem dalt ens trobem de sobte tot el magnífic entorn amb la petita vall, el Clot dels Amorriadors i la Pleta de la Font Freda on se’ns ofereix una meravellosa vista que ens ofereix el Cim del Moixeró i a la seva esquerra les penyes Altes del Moixeró.
Tot l’entorn és totalment verd de pastures, evidentment amb les vaques pasturant. Prenem un corriol que tenim a la dreta i que ens portarà fins el Coll de Dental, en el mapa IGN (Institut Geogràfic Nacional) o Collet del Moixeró segons el ICGC (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya), ubicat en l’extrem dret del Clot dels Amorriadors.
Aquest és un punt de confluència de diferents ruta, tenim la que ve del refugi de Sant Jordi, la de la Font Freda, la del Coll de Pendís, la dels Cavalls del Vent.. A part d’això, tenim el Berguedà al nostre abast amb el Cadí les seves muralles i l’imponent Pedraforca. També podem veure Bages, Lluçanès,... i fins i tot el típic perfil de Montserrat, a part de la serralada litoral que la perfilaríem millor si no fos per la calitja que tenim.
Enfilem per un corriol que tenim a la dreta si mirem el Moixeró. Es tracta d’anar al cim del Moixeró al ser herba queda a trams desdibuixat, però com veiem on anem no té cap importància, fem una paradeta en la cresta abans del Moixeró per veure paisatge on hi trobarem una pilona de granit que és la línia divisòria entre les comarques del Berguedà i la Cerdanya i que coincideix amb les crestes d’aquests penya-segats, tant mateix també els anirem trobant pel GR que agafarem en el Coll de Dental.
Enfilem cap el cim del Moixeró. Quan hi arribem trobem com a indicatiu del cim una rústica placa de fusta amb dos trossos de tauló i la inscripció feta amb algun objecta punxant de “Moixeró 2091”.
La vista és immillorable si mirem 360º Des d'aquí, podem observar la Cerdanya i el Pirineu Oriental en direcció N. La serra del Cadí, el Pedraforca, el Comabona o la Gallina Pelada en direcció O i la Tossa d'Alp en direcció E.
Després d’una bona estona de contemplació desfem camí fins arribar al Coll de Dental on prenem un corriol que veiem a la dreta tot seguint el filat i que fa referència a un GR 150.1. Entrarem al bosc, en poca estona trobarem un clar on hem d’anar amb compte doncs al final del mateix seguint el filat trobarem un del ferros que l’aguanten lligat a un arbre amb una cinta vermellosa, allà surt un petit corriol no massa marcat que també és un GR i que prendrem, compte el filat te corrent !! . si ens equivoquen i passem de llarg, a nosaltres ens va passar, podem continuar pel GR 150.1 tot passant pel Morro de Moixeró i el Turó de Prat Agre, anant a un prat per on passarem si em creuat el filat.
Em desfet camí fins que l’hem trobat, creuat i enrampat. Seguim pel corriol intentant buscar les marques vermelles i blanques dels GR, però la pintura va escassa i es cara per gastar-la en marques orientatives. Durant aquest trajecte que seguirem pel GR estarem passant pel Solà de la Font del Faig, és un tram a estones pedregós, assolellat i la pintura bastant deficitària.
Arribarem a un gran prat on també hi conflueix el GR 150.1 que vindria del Turó del Prat Agre. Un metres més enllà veiem clavada al terra una estaca amb l’indicatiu del GR, anem cap a l’estaca i quan acaba el prat no entrem al bosc, sinó que passem pel costat esquerra del mateix on en lloc de marques trobarem en un tram les fites que els senderistes col·loquen. Un tram mes enllà ja trobarem les del GR 150.1 que ens portarà fins el Coll de Pendís.
Un cop arribats en aquest punt, passem sota el filat per fer una mica de drecera i prenem la pista no asfaltada que tenim a la dreta fins arribar a la tanca metàl·lica per on començat la ruta d’avui.
Ascenso: 455m Descenso: 462m Tiempo 5:54 Movimiento: 2:53 Parado: 3:00 Km: 8.8
La sierra del Moixeró está encajada entre la cordillera del Cadí y el macizo de la Tosca y separa el Berguedà de la Cerdanya.
El punto más alto es las Peñas de Moixeró de 2275m, al oeste del mismo se levanta una cima más modesta, el Moixeró de 2089m, en la placa de madera que encontramos en la cima pone 2091m, de fácil acceso por su vertiente norte, por el lado de la Cerdanya.
Cogeremos la pista que sale de Río hacia el Serrat de las Esposas y el Coll de Pendís. En principio está asfaltada y posteriormente pasa a ser camino. Seguimos hasta llegar al cruce de las pistas del Coll de Pendís y del refugio de Ingla.
42º18’33.8” N 1º47’49.9” / 42.309380 1.797187 / 42º18.575 N 1º47.829 E
Cruzamos la valla metálica y encontramos una bifurcación, giramos a la izquierda por el Camino de Moixeró y en dirección al Coll de Moixeró. De momento, iremos siguiendo por esta pista, donde hoy encontramos muchas señales de la Salomon Ultra Pirineo de 100Km y 6600m de desnivel positivo con salida y llegada en Bagà.
Seguiremos por esta sombría pista, que se agradece. Pasaremos por una valla de ganado cuando lleguemos al Coll de la Trapa desde donde podremos desde donde podremos disfrutar de unas magníficas vistas de la Cerdanya. Continuamos subiendo, encontraremos una viga en vertical y un cable a modo de cierre.
Seguimos por la pista y después de una pequeña bajada y una larga subida llegaremos a un collado. Continuamos por el camino hasta llegar al Collet d'Agre, una pequeña explanada. Continuaremos pista abajo en dirección a la Font Freda, un bebedero.
En poco rato llegaremos al Collet de la Moixa, mayor que el anterior con unas magníficas vistas, tanto de la Cerdanya francesa con el Carlit y los Perics como de la catalana, donde no conozco demasiado las cimas y delante de éstas podemos ver las murallas del Cadí.
En este a la derecha tenemos una colina ya su derecha el Coll de la Font Freda de Riu que subiremos siguiendo un atajo.
Cuando llegamos a este prado el camino de Moixeró queda tapado por la hierba y vuelve a parecer un poco más arriba. Cuando se inicia la curva a la derecha encontraremos un pequeño sendero a la izquierda que tomamos como atajo y que llevará al Coll de la Font Freda.
Si la vista que teníamos antes de subir ya era interesante, ahora cuando nada más llegar arriba nos encontramos de repente todo el magnífico entorno con el pequeño valle, el Clot dels Amorriadors y la Pleta de la Font Freda donde se nos ofrece una maravillosa vista que nos ofrece la cumbre del Moixeró ya su izquierda las peñas altas del Moixeró.
Todo el entorno es totalmente verde de pastos, evidentemente con las vacas pastando. Tomamos un sendero que tenemos a la derecha y que nos llevará hasta el Coll de Dental, en el mapa IGN (Instituto Geográfico Nacional) o Collet del Moixeró según el ICGC (Instituto Cartográfico y Geológico de Catalunya), ubicado en el extremo derecho del Clot de los Amorriadors.
Este es un punto de confluencia de diferentes ruta, tenemos la que viene del refugio de Sant Jordi, la de la Font Freda, la del Coll de Pendís, la de los Cavalls del Vent.. Aparte de esto, tenemos el Berguedà en el nuestro alcance con el Cadí sus murallas y el imponente Pedraforca. También podemos ver Bages, Lluçanès,... e incluso el típico perfil de Montserrat, aparte de la cordillera litoral que la perfilaríamos mejor si no fuera por la calima que tenemos.
Subimos por un sendero que tenemos a la derecha si miramos el Moixeró. Se trata de ir a la cima del Moixeró al ser hierba queda a tramos desdibujado, pero como vemos a donde vamos no tiene ninguna importancia, hacemos un tenderete en la cresta antes del Moixeró para ver paisaje donde encontraremos un pilón de granito que es la línea divisoria entre las comarcas del Berguedà y la Cerdanya y que coincide con las crestas de estos acantilados, asimismo también los iremos encontrando por el GR que tomaremos en el Coll de Dental.
Subimos hacia la cima del Moixeró. Cuando llegamos encontramos como indicativo de la cima una rústica placa de madera con dos trozos de tablón y la inscripción hecha con algún objeto punzante de “Moixeró 2091”.
La vista es inmejorable si miramos 360º Desde aquí, podemos observar la Cerdanya y el Pirineo Oriental en dirección N. La sierra del Cadí, el Pedraforca, el Comabona o la Gallina Pelada en dirección O y la Tossa de Alp en dirección E .
Después de un buen rato de contemplación deshacemos camino hasta llegar al Coll de Dental donde tomamos un sendero que vemos a la derecha siguiendo la alambrada y que hace referencia a un GR 150.1. Entraremos en el bosque, en poco rato encontraremos un claro donde debemos tener cuidado pues al final del mismo siguiendo la alambrada encontraremos uno de los hierros que lo aguantan atado a un árbol con una cinta rojiza, allí sale un pequeño sendero no demasiado marcado que también es un GR y que tomaremos, cuidado la alambrada tiene corriente!! . si nos equivocamos y nos pasamos de largo, a nosotros nos pasó, podemos continuar por el GR 150.1 pasando por el Morro de Moixeró y el Turó de Prat Agre, yendo a un prado por donde pasaremos si hemos cruzado la alambrada.
Me deshizo camino hasta que lo hemos encontrado, cruzado y nos ha dado un calambre. Seguimos por el sendero intentando buscar las marcas rojas y blancas de los GR, pero la pintura va escasa y se cara para gastarla en marcas orientativas. Durante este trayecto que seguiremos por el GR estaremos pasando por el Solà de la Font del Faig, es un tramo a ratos pedregoso, soleado y la pintura bastante deficitaria.
Llegaremos a un gran prado donde también confluye el GR 150.1 que vendría del Turó del Prat Agre. Unos metros más allá vemos clavada en el suelo una estaca con el indicativo del GR, vamos hacia la estaca y cuando termina el prado no entramos en el bosque, sino que pasamos por el lado izquierdo del mismo donde en lugar de marcas encontraremos en un tramo las metas que los senderistas colocan. Un tramo más allá ya encontraremos las del GR 150.1 que nos llevará hasta el Coll de Pendís.
Una vez llegados a este punto, pasamos debajo de la alambrada para hacer un poco de atajo y tomamos la pista no asfaltada que tenemos a la derecha hasta llegar a la valla metálica por donde empezó la ruta de hoy.

Abeurador

Font Freda de Riu

Fotos

Fotos Cerdanya

GR desviació esquerra ULL !!!

Inici

Photo ofNo entrem al bosc, seguim pel costat i les fites de perdra Photo ofNo entrem al bosc, seguim pel costat i les fites de perdra Photo ofNo entrem al bosc, seguim pel costat i les fites de perdra

No entrem al bosc, seguim pel costat i les fites de perdra