Photo ofCim del BUSCARRÓ (582m) i LES FOIETES (613m).Avenc Les Foietes (-173m). Sima Monos (-108m). Buixcarró. Estret Badall Vinya Vella Photo ofCim del BUSCARRÓ (582m) i LES FOIETES (613m).Avenc Les Foietes (-173m). Sima Monos (-108m). Buixcarró. Estret Badall Vinya Vella Photo ofCim del BUSCARRÓ (582m) i LES FOIETES (613m).Avenc Les Foietes (-173m). Sima Monos (-108m). Buixcarró. Estret Badall Vinya Vella

March 24, 2024
March 2024

near Pinet, Valencia (España)

Cimas y simas... Cims i avencs des de l'aparcament de l'Estret del Badall de la Vinya Vella, zona de senderisme del terme municipal de Quatretonda (València).

⛰️ Cim del BUSCARRÓ o BUIXCARRÓ (582m).
⛰️ Cim de LES FOIETES (613m).
🦇 AVENC LES FOIETES o AF-5: Alt de Les Foietes (-173 m)
🦇 COVA DELS MONOS, avenc o o sima dels Monos (-108m).

⚠️ Nota: Track gravat des de la Cova dels Monos, malgrat, s'ha de seguir des de l'aparcament de l'Estret del Badall de la Vinya Vella, ubicat a prop del municipi Pla de Corrals i Pinet. Pertany al terme de Quatretonda (província de València).

El cim de la muntanya del Buscarró o del Buixcarró ofereix una de les millors panoràmiques de la Serra de Quatretonda.

⛰️🦇⛰️🦇⛰️🦇⛰️🦇⛰️

■ INICI A PEU: Collado de Vinyavella. Aparquem al Badall de l'Estret de la Vinya Vella: una esplanada al mig del bisc, amb espai per aparcar uns 10 vehicles, en un marge de la pista forestal. [ACCÉS en cotxe des del municipi EL PLA DE CORRALS o PINET, pujant per una pista de bosc (CV-6010 que uneix les poblacions de Pinet i Pla de Corrals - pedania de Simat de la Valldigna. Des del Pla de Corrals, lapista passa pel costat d'una cantera / pedrera enorme]. Pertany al terme municipal de Quatretonda (València).

A un parell de minuts d'on aparquem està l'AVENC DEL BADALL DE L'ESTRET DE LA VINYA VELLA, una cavitat vertical envoltada amb una tanca. La capçalera està equipada amb spits.

A l'esplanada on aparquem veiem un rètol que diu "cim del Buscarró (ajuntamen Quatretonda)". Per aquest sender venen molts excursionistes a ascendir el magnífic cim del BUSCARRÓ o BUXCARRÓ, recomenat!!!

__________

■ RECORREGUT:

Badall de l'Estret de la Vinya Vella.

- SIMA DELS MONOS (-108m). Entrada cova. Hi ha una figuera que surt de dins la boca d'entrada. Malgrat anomenar-se "Cova dels Monos" és una cavitat-avenc de tipus vertical, amb 108 metres de profunditat, on cal material d'espeleo.

- Avenc. Rètols perill.

- AVENC LES FOIETES o AF-5 (-173 m). L'avenc de l'Alt de Les Foietes-5 és una cavitat vertical. Hi ha una figuera que surt de dins la boca d'entrada (sima) (*).

- Cim de LES FOIETES (613m) o.
Pico Les Foietes. Cresta amb vistes al Buscarró.

Baixem al coll per un sender, seguint fites i pals de PR blau/ blanc.

Intersecció: anar / tornar al cim del Buscarró.

Davallar el Barranc de Buscarró, per un sender de bosc.

Intersecció de camins.

Inici pujada: suau flanqueix per la base i després grimpada fàcil.

- Cim del Buscaró o Buxcarró (582m). Pico del Buixcarro.

Bifurcació simas / cimas.

Pkg Estret del Badall de la Vinya Vella.

⛰️🦇⛰️🦇⛰️🦇⛰️🦇⛰️

☆ NOTES:

* A unos 7 km está el municipio PLA DE CORRALS, donde hay una Area recreativa para descansar y el BAR DE DALT, para desayunar bocatas que son "MEL DE ROMER" = canela fina = Bocatto di Cardinale ‼️🥖🥙🍔🌭

* Ruta de les Fonts del Pla de Corrals (Simat de la Valldigna), una altra opció per fer senderisme:
- Font Roja.
- Font de la Morera.
- Font del Ballador.
- Font de la Murta.

* El Cim del Buscarró, como lo llaman en Quatretonda (el término municipal donde se encuentra), es uno de los picos más altos de la Serra de Quatretonda (en la provincia de Valencia). Llamado también Cim del Buixcarró. Para ascender a la cima existen varias variantes, como la de aparcar cerca del Badall de l´Estret de la Vinya Vella para llegar en pocos kilómetros. En el Cim de les Foietes ya se puede divisar el Buscarró.Desde les Foietes, bajaremos hacia el Barranco del Buscarró y el Bancal de Panxa hasta, finalmente, comenzar el último ascenso para llegar a la cumbre, rincón que en Quatretonda llaman el "Buscarronet" y desde donde disfrutar de unas impresionantes vistas, uno de los puntos más altos de la Serra de Quatretonda. Vall de Albaida.

* Cima de les Foietes: 613 m.s.n.m.

(*) SIMA FOIETES (AF-5):
Avenc del Alt de les Foietes-5.
Sima con -173m desnivel y 700m de recorrido. "Cavidad abierta sobre una fractura tectónica, con materiales de dolimias y calizas del Cretácico superior (entre 100 y 66 M años). La diaclasa presenta una orientación NNO-SSE."

Ver artículo sobre la cavidad publicado en la revista Berig n° 21

PictographCave Altitude 2,118 ft
Photo ofSIMA DELS MONOS (-108m). Entrada cova. Figuera Photo ofSIMA DELS MONOS (-108m). Entrada cova. Figuera Photo ofSIMA DELS MONOS (-108m). Entrada cova. Figuera

SIMA DELS MONOS (-108m). Entrada cova. Figuera

Cova dels Monos. Cavitat-avenc vertical, cal material d'espeleo.

Intersecció

PictographCave Altitude 1,904 ft

Avenc. Rètols 'PERILL'

PictographCave Altitude 1,911 ft
Photo ofAVENC LES FOIETES (-173 m). SIMA de les Foietes. figuera Photo ofAVENC LES FOIETES (-173 m). SIMA de les Foietes. figuera Photo ofAVENC LES FOIETES (-173 m). SIMA de les Foietes. figuera

AVENC LES FOIETES (-173 m). SIMA de les Foietes. figuera

SIMA FOIETES (AF-5): Avenc del Alt de les Foietes Sima de -173m desnivel y 700 m de recorrido. Ver artículo sobre la cavidad publicado en la revista Berig n° 21 ➕ INFO en blog y web del CMEX: https://cmexeresa.webador.es/trabajos-y-exploraciones

Photo ofCim de LES FOIETES (613m). Baixar al coll seguint fites. Sender pals blau/ blanc. Cresta vistes Buscarró Photo ofCim de LES FOIETES (613m). Baixar al coll seguint fites. Sender pals blau/ blanc. Cresta vistes Buscarró Photo ofCim de LES FOIETES (613m). Baixar al coll seguint fites. Sender pals blau/ blanc. Cresta vistes Buscarró

Photo ofIntersecció: anar /tornar al cim. Davallar Barranco de Buscarró Photo ofIntersecció: anar /tornar al cim. Davallar Barranco de Buscarró Photo ofIntersecció: anar /tornar al cim. Davallar Barranco de Buscarró

Intersecció: anar /tornar al cim. Davallar Barranco de Buscarró

Cruïlla

Photo ofInici pujada (suau flanqueix per la base i després grimpada facil Photo ofInici pujada (suau flanqueix per la base i després grimpada facil Photo ofInici pujada (suau flanqueix per la base i després grimpada facil

Inici pujada (suau flanqueix per la base i després grimpada facil

Photo ofCim del BUSCARRÓ o BUIXCARRÓ (582m) Photo ofCim del BUSCARRÓ o BUIXCARRÓ (582m) Photo ofCim del BUSCARRÓ o BUIXCARRÓ (582m)

Cim del BUSCARRÓ o BUIXCARRÓ (582m)

Bifurcación simas / cimas

Rètol 'cim del Buscarró'

Photo ofPkg Estret del Badall de la Vinya Vella Photo ofPkg Estret del Badall de la Vinya Vella Photo ofPkg Estret del Badall de la Vinya Vella