Cim de Sta. Bàrbara (Vall Fosca) / (1.613mts - Pallars Jussà), des d'Antist.

Photo ofCim de Sta. Bàrbara (Vall Fosca) / (1.613mts - Pallars Jussà), des d'Antist. Photo ofCim de Sta. Bàrbara (Vall Fosca) / (1.613mts - Pallars Jussà), des d'Antist. Photo ofCim de Sta. Bàrbara (Vall Fosca) / (1.613mts - Pallars Jussà), des d'Antist.

July 3, 2022
July 2022

near La Plana de Mont-Ros, Catalunya (España)

Ruta senzilla i curta per assolir cim de Sta.Bàrbara a Vall Fosca, tot just començar ja pugem sense treva fins a dalt la capella, el camí és inequívoc, està força fitat fent suaus ziga-zagues però hi ha una traça que les talla pujant recte, tant se val per on passem doncs només cal anar sempre amunt, després de creuar una tanca de filferro espinós (waitpoint) arribem de seguida a la petita capella, després cal acostar-nos al cim més a ponent on hi trobem el vèrtex geodèsic.
Cal obviar l'últim tram de baixada d'aquest track doncs pel fet de baixar massa de pressa i despreocupats hem fet una passada de llarg i corregida fàcilment camp a través, millor el track de pujada doncs.
Quasi tot el camí és prat herbat i 100% Solei, pot resultar una ruta molt calorosa, molt més recomanable per a temporada més fresca i fins i tot perfecte per a assolir a l'hivern.
La cobertura mòbil és correcta, com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional.
Cim de Sta.Bàrbara està inclòs al repte dels 100cims de la feec, per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne amb respecte i en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Zona d'aparcament a Antist.

Fita i vista de carena.

Capella de Sta. Bàrbara.

Cim de Santa Bàrbara.

Abeuradors, quina calor !!