Cim Covatelles i Cim Catí desde La Font d'En Carros

Photo ofCim Covatelles i Cim Catí desde La Font d'En Carros Photo ofCim Covatelles i Cim Catí desde La Font d'En Carros Photo ofCim Covatelles i Cim Catí desde La Font d'En Carros

October 30, 2021
October 2021

near La Font d'en Carròs, Valencia (España)

Bonica ruta; concentrada pràcricament en poc més de huit quilòmetres, com els bons perfums que sempre els trobem en botelletes xicotetes. Exceptuan d'uns quants metres d'asfalt, aquesta ruta discorre per senda ben assenyalada.
Tècnicament, la ruta comença al Parc del cementiri. A una 300 metres de l'inici ens trobem amb el Camp Sant, lloc per on creuem el barranc de les Fontanelles i iniciem l'ascens, encara per pista asfaltada però per poc.
Arribem a un senyal i a la senda, ha arribat el moment de gaudir del camí i de les vistes: la Safor (sostre de la comarca), el Benicadell, la Cuta, Cullera, el Montduver i el Molló de la Creu són regals per a la vista, que ens ofereix la ruta. Pasem i ignorem un desvío que ens portaría a la Mola, en rutes anteriors si ens hem desviat.
És al vèrtex geodèsic del cim de les Covatelles, amb els seus escasos 358 mts, on es trobem la millor panoràmica de tota la ruta. El Montgó, Segaria, la Marjal Pego-Oliva, entre d'altres es el quadre viu amb què ens trobem.
Toca baixar i ho fem per l'assagador de Covatelles fins arribar a un tallafocs on ens dirigirem per la dieta fins arribar a la intersecció per enllaçar amb la senda dels Jugadors. Continuem baixant i creuem el barranc de l'Arrullador, una xicoteta pujada ens du a l'encreuament de la senda del Catí, que prenem per anar al cim. Fem el camí d'anada i tornada i tornant a la senda dels Jugadors, des d'on arribarem al Parc de la Plana i al final de la ruta.
Si he qualificat la ruta com a moderada és pel fet que la senda dels Jugadors es troba molt mullada, a causa de les recents pluges, i esvaraba